-mm-
Být skutečně efektivním manažerem, který inspiruje ostatní a do kterého vedení společnosti vkládá velkou důvěru, je zcela pochopitelně snem mnoha současných i aspirujících týmových vedoucích. Jestliže se i vy chcete stát spolehlivým, oblíbeným a efektivním vedoucím a chcete dosáhnout dlouhé a úspěšné manažerské kariéry, musíte následovat následujících pět rad.
Jak uvádí Addicted2Success.com, v prvé řadě je důležité naučit se lidem kolem sebe efektivně předávat své vize. Musíte umět lidi okolo sebe (jak podřízené, tak i kolegy a nadřízené) nadchnout do svých plánů a vizí. Bez toho se nikdy nemůžete stát skutečně inspirativním vedoucím, který ze svého týmu dostává maximum.
Emoční inteligence je schopnost vnímat emoční rozpoložení druhých, adekvátně na tyto emoce reagovat a využívat je k efektivní komunikaci. Je to ale i schopnost vyznat se ve svých vlastních pocitech a pracovat s vlastními emocemi, jako jsou nadšení, ale i frustrace, smutek nebo ztráta motivace. Udržet si pozitivní přístup a umět ho předávat ostatním dovedete jenom tak, že budete se všemi těmito emocemi efektivně pracovat.
Dobrého manažera nedefinuje tolik to, co říká, ale především to, co dělá. Jděte ostatním příkladem, vždy buďte ukázkou toho, jak by se věci podle vás měly správně dělat, a buďte maximálně efektivní ve své práci.
Management lidí je z velké části o komunikaci. Komunikujete se svými podřízenými, kolegy, nadřízenými i obchodními partnery. Když své komunikační dovednosti zlepšíte, určitě tím zvýšíte své šance na úspěšnou manažerskou kariéru.
Řada lidí si myslí, že dobrý manažer má vždy vše pod kontrolou. Že dává přesné instrukce a hlídá, že jsou plněny. Pravda je ale taková, že dobrý manažer se nikdy neuchyluje k mikro-managementu. Naopak, učí své podřízené samostatné práci, podporuje je v jejich silných stránkách a nebojí se jim dávat prostor pro vlastní iniciativu.
-mm-