How to talk to subordinates about mental health and mental hygiene

Jak s podřízenými mluvit o duševním zdraví a duševní hygieně

Mental health has been at the forefront of the minds of HR professionals and managers for some time. This topic, previously so neglected, is now being openly discussed. Such terms as work-life balance, chronic stress, burnout and mental health are no longer unfamiliar to most employees. Managers are often encouraged to talk about mental health with subordinates and raise the issue within their teams. But what does such a discussion look like in everyday reality? Here are some tips on how to talk about mental health from a managerial perspective.

Educate yourself about the topic

First of all, you should know what you are actually talking about. You cannot expect your subordinates to open up to you about their own mental health if they can tell you know nothing about such issues. So a good initial step is to take a training course, perhaps with a psychologist or coach, to learn properly about the topic.

Enable workers to balance their personal and professional lives

Work-life balance, stress reduction or burnout prevention: all of this must not just be theory on paper, but practice in your team. As Management Issues points out, there is no point in trying to talk to subordinates about the topic of mental hygiene and mental health without giving them the flexibility to put this knowledge into practice.

If you see signs of toxic behaviour or unhealthy work routines, call them out

If you observe someone, for example, behaving in a toxic way or being prone to workaholism, openly discuss the issue with your team. Use this practical example to explain what the problem actually is. Try to show subordinates how to apply what they have learnt about mental hygiene and sustainable working practices to their daily work.

Explicitly encourage subordinates to discuss their mental health with you

Last but not least, you need to create a healthy environment in which your rank-and-file workers are not afraid to talk about mental health. Repeatedly encourage your subordinates not to be afraid to come to you and, if they do, always listen to them and never take their concerns or comments lightly.



-mm-

    Jak s podřízenými mluvit o duševním zdraví a duševní hygieně

    Duševní zdraví je už nějakou dobu v popředí zájmu HR specialistů i manažerů. O tomto tématu, dříve tak opomíjeném, se dnes otevřeně mluví. A věci jako vyvážení osobního a pracovního života, chronický stres, riziko vyhoření nebo péče o duševní zdraví už řada pracovníků zná. Manažeři jsou pak často nabádáni k tomu, aby se o duševním zdraví se svými podřízenými bavili a aby toto téma ve svých týmech otevírali. Jak ale taková debata vypadá v praxi? Zde je několik tipů, jak z pozice manažera mluvit s podřízenými o duševním zdraví.

    Sami se v této oblasti vzdělávejte

    V prvé řadě je dobré vědět, o čem vlastně mluvíte. Nemůžete se s podřízenými o tématu duševního zdraví bavit a očekávat od nich, že se vám budou ohledně vlastních psychických stavů otevírat, pokud vidí, že o tématu nevíte zhola nic. Dobrým počátečním krokem je tedy absolvovat školení, třeba s psychologem nebo koučem, a o tématu duševního zdraví se něco naučit.

    Umožněte pracovníkům vyvážit osobní a pracovní život

    Vyvážení osobního a pracovního života, redukce stresu nebo prevence vyhoření – to vše nesmí být ve vašem týmu pouze teorií na papíře, ale především praxí. Jak uvádí Management Issues, nemá cenu se snažit bavit s podřízenými o tématu duševní hygieny a duševního zdraví a zároveň podřízeným neposkytnout dostatečnou flexibilitu tyto poznatky použít v praxi.

    Když vidíte znaky toxického chování nebo nezdravého pracovního režimu, otevřeně je pojmenujte

    Jestliže zpozorujete, že někdo vytváří toxické prostředí nebo má třeba sklony k workoholismu, otevřeně o tomto problému se svým týmem debatujte. A na tomto praktickém příkladu vysvětlete, v čem je vlastně problém. Snažte se podřízeným prakticky ukázat, jak poznatky z oblasti duševní hygieny a udržitelného pracovního režimu uplatňovat při každodenní práci.

    Explicitně vyzývejte podřízené k tomu, aby s vámi o duševním zdraví mluvili

    V neposlední řadě je nutné, abyste vytvořili zdravé prostředí, kde se řadoví pracovníci nebojí o tématu duševního zdraví mluvit. Vyzývejte opakovaně své podřízené, že se nemusí bát za vámi přijít, a pokud se tak stane, vždy daného podřízeného vyslechněte a nikdy neberte jeho pochyby nebo poznámky na lehkou váhu.



    -mm-

    Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues