How to define team goals so they are actually achieved (and don't just stay on paper)

Jak definovat týmové cíle tak, aby k něčemu opravdu byly (a nezůstaly jen na papíře)

Every manager should know that without a clearly defined vision and goals for individuals and the whole team, their subordinates can never achieve maximum success. Unfortunately, many managers dismiss this notion: they merely write down the goals, present them to the team, and that is the end of it. But this is not the best approach. How do you define and present team goals so the team is genuinely motivated to achieve them?

Write them down – but in a way everyone understands

According to Addicted2Success.com, managers often present team goals to subordinates in the form of a complicated spreadsheet with a target number for the team to achieve (sales, profit, number of clients, percentage increase, etc.) summed up in the corner. Subordinates usually do not take much away from such a presentation; often it just crosses their minds that the figures will be hard to achieve. Present the goals clearly. Use words subordinates can understand. Do not just show a spreadsheet, but explain what the goals are, why they are what they are, and how the team can actually get there. And always collaborate with your subordinates in developing the goals.

Define for individual employees how they themselves can contribute

Whenever you present the planned goals for the whole team, you must add a point "B", which is an individual plan for each team member on how they can contribute to the goals. Each subordinate has unique skills, strengths and work style. Leverage these individual strengths so each person makes a maximum contribution to the team's results. Make sure everyone knows exactly what to do and what is expected of them.

Ensure everyone has what it takes to contribute to achieving goals

Goals and ambition are one thing. But reality is another. And there is often a gap between these two worlds. So it is essential you as the manager make sure every employee really has everything they need to do their job and achieve their goals: equipment, knowledge, time, capacity and motivation.

Sell the vision of success to your subordinates

Simply presenting the goals and not caring further about your subordinates will definitely not bring success. You must also enthuse them for the team plan. You do this by selling the vision of success. Describe the benefits of achieving the goals, and present a dream vision they can look up to as they play their part in contributing to the success of the team.


-mm-

    Jak definovat týmové cíle tak, aby k něčemu opravdu byly (a nezůstaly jen na papíře)

    Každý manažer by měl vědět, že bez jasně definované vize a cílů pro jednotlivce i celý tým nemohou jeho podřízení nikdy dosáhnout maximálního úspěchu. Bohužel, spousta manažerů tuto záležitost „odbývá“ tím, že si týmové cíle jen sepíše, odprezentuje týmu a tím to celé skončí. To ale není ten nejlepší přístup. Jak definovat a prezentovat týmové cíle tak, aby byl tým skutečně motivovaný jich dosáhnout?

    Sepsání ano. Ale tak, aby tomu každý rozuměl.

    Podle Addicted2Success.com manažeři svým podřízeným často týmové cíle představí formou složité tabulky, kde je v rohu napsané cílové číslo (obrat, zisk, počet klientů, procentuální nárůst atd.), kterého má tým dosáhnout. Z takové prezentace si podřízení většinou moc nevezmou a maximálně jim hlavou proběhne, že mají co dělat, aby tohoto čísla dosáhli. Prezentujte cíle srozumitelně. Pomocí slov, kterým podřízení rozumí. Neukazujte jenom tabulku, ale vysvětlete, jaké cíle vlastně jsou, proč jsou takové, jaké jsou, a jak se k nim vlastně tým může dostat. A na přípravě cílů se svými podřízenými vždy spolupracujte.

    Definujte pro jednotlivé pracovníky, jak oni sami mohou přispět.

    Vždy, když prezentujete plánované cíle celého týmu, musíte dodat ještě „B“. A toto „B“ je individuální plán pro každého člena týmu, jak on k tomuto cíli může přispět. Každý z vašich podřízených má unikátní dovednosti, přednosti i styl práce. Využijte tyto silné stránky jednotlivých pracovníků tak, aby každý z nich maximálně přispěl k výsledkům celého týmu. A ujistěte se, každý přesně ví, co má dělat a co se od něj očekává.

    Ujistěte se, že každý má vše potřebné k tomu, aby se mohl na dosažení cílů podílet.

    Cíle a ambice jsou jedna věc. Realita je však věc druhá. A mezi těmito dvěma světy bývá často hluboká propast. Z pozice manažera je tedy nutné se ujistit, že každý pracovník skutečně má vše, co ke své práci a k dosažení svého cíle potřebuje – vybavení, znalosti, čas, kapacitu a motivaci.

    Prodejte svým podřízeným vizi úspěchu.

    Pouze cíle odprezentovat a dále se o své podřízené nezajímat vám jako manažerovi rozhodně úspěch nepřinese. Pro týmový plán musíte své podřízené totiž i nadchnout. A to tak, že jim „prodáte“ vizi úspěchu. Popište svým podřízeným, jaké benefity jim budou plynout z toho, když cílů dosáhnout, a popište jim vysněnou vizi, ke které mohou vzhlížet, až budou přispívat svojí částí k úspěchu celého týmu.



    -mm-

    Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success