Optimists celebrate the achievements of their team. They also start meetings by summarising achievements because they know that what is discussed at the beginning is seen as the most important.
Welcome diverse opinions
A leader who is open to different opinions is directly perceived as more optimistic. Moreover, he or she really does receive better suggestions for dealing with different situations.
Think long-term
Be careful not to become too bogged down in short-term problems. Emphasise the long-term goals of the company as well as of your team.
Inspire and motivate
Optimists motivate their team by showing enthusiasm for working together and trying to make the work more fun.
Accept criticism
Be open to the opinions of others and actively seek feedback. An optimist can listen and learn.
Criticise constructively
Optimists understand that feedback is important not only for them but also for others. They criticise in a way that is helpful for their team.
-kk-
Optimisté bývají v životě zdravější a šťastnější. Jsou také efektivnějšími lídry. Vyplývá to alespoň z výzkumu behaviorálního statistika Josepha Folkmana, jehož výsledky byly zveřejněny na serveru Forbes.com. Folkman, který je zakladatelem několika úspěšných firem působících v oblasti manažerského poradenství a autorem několika bestsellerů o rozvoji leadershipu, popsal osm způsobů chování, díky nimž jsou lídři vnímáni svým okolím jako optimisté a jsou pak ve své práci úspěšnější.
Nelpěte na chybách
Optimista chápe chyby jako dílčí selhání, ze kterých se můžeme poučit. Neodepisuje členy svého týmu kvůli jedné chybě.
Hledejte řešení
Hledání viníků a ukazování prstem vám k ničemu nepomůže. Lídr by měl být schopen vzít vinu na sebe a soustředit se na řešení.
Zdůrazňujte pozitiva
Optimisté oslavují se svými lidmi jejich úspěchy. Také začínají porady shrnutím úspěchů, protože vědí, že to, co se probírá na začátku, vnímají ostatní jako nejdůležitější.
Vítejte různé názory
Lídr, který je otevřený různým názorům, působí hned jako větší optimista. Navíc skutečně získá lepší náměty na řešení různých situací.
Myslete dlouhodobě
Dávejte si pozor, abyste příliš nezabředávali do krátkodobých problémů. Zdůrazňujte dlouhodobé cíle firmy i svého týmu.
Inspirujte a motivujte
Optimista motivuje své lidi nadšením pro společnou práci a snaží se, aby práce pro všechny byla i zábavou.
Přijímejte kritiku
Buďte otevření názorům druhých a aktivně se ptejte na zpětnou vazbu. Optimista umí poslouchat a poučit se.
Kritizujte konstruktivně
Optimista chápe, že zpětná vazba je důležitá nejen pro něj, ale i pro ostatní. Kritiku podává svým lidem tak, aby jim pomáhal.
-kk-