Four tricks that will help you seem likeable to the person you are talking to

Čtyři triky, díky kterým si získáte sympatie člověka, se kterým mluvíte

Empathy, namely the ability to relate to another person, is not only an effective communication tool but also a necessary skill of any manager. Effective leadership relies, to a large extent, on how well a manager is able to get on the same wavelength as the person they are talking to and whether they can come across as likeable. Fortunately, there are some simple psychological tricks that will help you seem likeable to the person you are talking to or having a meeting with, and these will help you become a more effective leader.

Using similar expressions, phrases and similes

A time-proven way to show someone you are in the same boat as them is to use their own expressions and phrases. Do not try to amaze them with jargon and words they do not understand: on the contrary, adopt their vocabulary for a while. You will thus show that the two of you are in fact of a kind, which will automatically gain their sympathy.

Using the same gestures

According to Psychology Today, mirroring of gestures is one of the simplest yet most effective tools for showing someone you are in the same boat. If the other person makes some hand movements when talking, do likewise. If they nod their head when they agree with what is being said, nod your head too. It sounds trivial but on the subconscious level this tool has a very powerful effect.

Repeating what the other person has said

Whenever the other person says or explains something, do not react immediately, but first sum up in your own words what they have just said. Not only will you thus ensure you have understood correctly but, most importantly, you will create a stronger bond with them.

Telling a similar story

To show you appreciate what the other person is going through on an emotional level, tell a story that is similar to their current situation. Ideally the story should be about you, and it should make the other person empathise with you and help them see you both have a lot in common.

 

-mm-

    Čtyři triky, díky kterým si získáte sympatie člověka, se kterým mluvíte

    Empatie, tedy schopnost vcítění se do jiné osoby, je nejenom efektivním nástrojem komunikace, ale především dovedností, kterou nutně musí ovládat každý manažer. Efektivní leadership je do velké míry závislý na tom, jak moc se dovede dotyčný manažer dostat takříkajíc na stejnou vlnu s lidmi, se kterými mluví, a na tom, jestli si dovede získat jejich sympatie. Naštěstí existuje několik jednoduchých psychologických triků, díky kterým si získáte sympatie člověka, se kterým mluvíte nebo jednáte, a které vám tak pomohou stát se efektivnějším lídrem.   

    Používání podobných výrazů, frází a příměrů

    Ověřeným způsobem, jak dát druhému člověku najevo, že jste na stejné lodi, je používat stejné výrazy a fráze, jako on. Nesnažte se člověka, se kterým mluvíte, ohromit žargonem a slovy, kterým nerozumí, ale naopak převezměte dočasně jeho slovník. Ukážete mu tak, že jste vlastně ze stejného těsta, a tím si automaticky získáte jeho sympatie.

    Používání totožné gestikulace

    Podle Psychology Today je zrcadlení gest jedním z nejjednodušších, ale zároveň nejúčinnějších nástrojů, jak druhému podvědomě ukázat, že se s druhým člověkem nacházíte na stejné lodi. Jestliže dělá dotyčný při mluvě určité pohyby rukama, dělejte je také. Jestliže kýve hlavou ve chvíli, kdy je vyřčeno něco, s čím souhlasí, kývejte hlavou také. Zní to banálně, ale na podvědomé úrovni má tento nástroj velmi silný efekt.

    Opakování toho, co druhý člověk řekl

    Kdykoliv druhý člověk něco řekne a vysvětlí, nereagujte ihned, ale nejdříve vlastními slovy shrňte, co dotyčný řekl. Nejenže si tím ověříte, že jste dané promluvě porozuměli, ale především tím mezi vámi a druhým člověkem vytvoříte silnější pouto.

    Vyprávění podobného příběhu

    Abyste dali najevo, že i na emoční úrovni rozumíte tomu, čím si dotyčný prochází, vyprávějte příběh, který je podobný jeho současné situaci. Ideálně by se mělo jednat o příběh přímo o vás, se kterým se druhý člověk dovede ztotožnit a uvidí tak, že toho máte hodně společného.

     

    -mm-

    Zdroj: Psychology Today - americký portál a komunita odborníků z oblasti psychologie
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Psychology Today