Four steps towards having more satisfied subordinates

Čtyři kroky ke spokojenějším podřízeným

As surveys repeatedly show, employee satisfaction is determined mostly by the persona of their manager. Equally important factors are flexibility, the overall atmosphere at the workplace and stress levels. Having satisfied employees means both a more productive team and better results – and it is the manager who is best able to influence the satisfaction of team members. What are the four most important steps you should take so that you have more satisfied subordinates?

Sufficient autonomy

As The Balance states, there is nothing more demotivating than feeling like a replaceable cog in a large machine without any autonomy. For employees to be happy, positive and motivated, it is necessary they have a certain authority to make decisions and the ability to decide about their work for themselves.

Appreciation of a job well done

Although certain forms of success are predefined, included in the job description of individual workers and automatically expected, it is still necessary managers explicitly appreciate the particular successes of  individual employees. A complimentary word can have more impact than one might expect.

Work-life balance

Surveys show clearly that people who are able to balance their personal, family life with work life are then more hard-working and more efficient in their job. Flexible working hours or the ability to stay at home with a sick child without taking a day's leave is something that will pay off financially in the long run.

Clearly defined roles within the team

What makes a working environment flourish is individual people having their functions clearly defined. They should know their rights and obligations, as well as what they can expect of others. A lack of clarity here will only add to an atmosphere of suspense and uncertainty.

 

-mm-

    Čtyři kroky ke spokojenějším podřízeným

    Jak ukazují průzkumy, spokojenost pracovníků je v prvé řadě dána osobností nadřízeného. Neméně důležitá je pak flexibilita práce, celková atmosféra na pracovišti a míra stresu. Mít spokojenější podřízené znamená mít produktivnější tým a lepší výsledky - a zároveň je právě vedoucí týmu ten, kdo spokojenost členů týmu může ovlivnit ze všech nejvíce. Jaké čtyři nejdůležitější kroky byste měli udělat pro to, abyste měli spokojenější podřízené?

    Dostatečná autonomie pracovníků

    Jak uvádí The Balance, není nic víc demotivujícího, než když se člověk cítí pouze jako nahraditelné kolečko ve velkém stroji bez jakékoliv vlastní autonomie. Aby byli vaši zaměstnanci šťastní, pozitivní a motivovaní, je nutné, aby měli sami za sebe určité rozhodovací pravomoci, autonomii a možnost rozhodovat o své práci sami.

    Ocenění dobře odvedené práce

    I přestože jsou určité úspěchy definované a jsou včleněny do popisu práce jednotlivých zaměstnanců a automaticky se s nimi počítá, je nutné, aby i přesto vedoucí pracovníci veřejně oceňovali dílčí úspěchy jednotlivých zaměstnanců. Vlídné slovo někdy udělá více, než by se mohlo zdát.

    Vyvážení osobního a pracovního života

    Průzkumy jasně ukazují, že lidé, kteří mají tu možnost rozumně vybalancovat osobní, rodinný život s tím pracovním jsou pak pracovitější a výkonnější v zaměstnání. Flexibilní pracovní doma nebo možnost zůstat s dítětem doma, pokud je nemocné, nad rámec dovolené, je něco, co se vám v dlouhodobém měřítku ekonomicky vyplatí.

    Jasné rozdělení rolí v týmu

    Pracovnímu prostředí prospívá, pokud jednotliví lidé mají jasně definované funkce, vědí, jaké jsou jejich povinnosti a práva, a vědí, co mohou čekat od ostatních. Nevyjasněné role členů týmu pouze přispívají k atmosféře napětí a nejistoty.

     

    -mm-

    Zdroj: The Balance - americký server zaměřený na peníze a kariéru