Vedení lidí je umění. Někdo se s vlastnostmi a dovednostmi, které jsou k tomu potřeba, rodí. Většina lidí se jim však musí naučit. Chcete se stát úspěšným, efektivním a přesto oblíbeným manažerem? Máme pro vás deset základních tipů, jak na to.
Tyto tipy uveřejnil server Entrepreneur.com.
Někteří manažeři se bojí najímat ty nejlepší pracovníky, aby je náhodou „nepřerostli“. Větší chybu ale nemůžete udělat. Abyste byli vy i váš tým úspěšní, musíte se obklopit co možná nejschopnějšími kolegy a podřízenými.
Dávejte svým podřízeným dostatečný prostor pro to, aby si o věcech, na kterých pracují, mohli rozhodovat sami.
Žádný člověk není dokonalý. A pokud si na dokonalého hrát budete, jen se zbytečně před svým týmem shodíte. Ukažte svoji lidskou stránku a když uděláte chybu, nebojte se to přiznat.
Všemožné poučky z odborné literatury a motivačních proslovů nejsou tak důležité, jako upřímná, autentická a lidská komunikace s vašimi podřízenými.
Nesnažte se podřízeným zatajovat informace, mlžit nebo používat nicneříkající fráze. Snažte se k nim být co možná nejupřímnější.
Mikro-management je jeden z nejhorších přešlapů, kterých se vůči svým podřízeným můžete dopustit. Jedná se také o častý důvod, proč pracovníci odcházejí od zaměstnavatele.
Pokud se vám zdá, že vám chybí autorita, rozhodně zapomeňte na to, že byste si ji vybudovali silou.
Vše, co požadujete po svých podřízených, byste měli především dodržovat vy sami. Nejlepší motivací pracovníků totiž je jít jim příkladem.
Nezahrabejte se v každodenních starostech natolik, abyste zapomněli, že klíčovým úkolem manažera je strategicky plánovat a udávat směr, kterým se tým bude ubírat.
Jako manažer musíte svému týmu dodat nějakou vizi. Tedy představu toho, kam se jako tým chcete vlastně dostat.
-mm-