Manažeři, kterým periodicky odchází podřízení a kteří nejsou s to udržet si v týmu kvalitní pracovníky, často vidí problémy hlavně u podřízených pracovníků. Bohužel, málokdy hledají chybu u sebe, kde dost často bývá. Zde je pět tipů, jak se stát lepším manažerem, pod kterým zaměstnanci rádi pracují a jehož tým se vykazuje vysokou mírou loajality.
Jak uvádí INC.com, zaměstnanci musí vědět, co od vás mohou očekávat. Dobrý manažer je konzistentní. Drží se svých pevných zásad a nijak zásadně nemění své hodnoty. Buďte předvídatelní a ulehčete tak vašim podřízeným jejich práci.
Tam, kde neprobíhá kvalitní a efektivní komunikace, nemůže být ani loajalita a spokojenost. Aby byli vaši podřízení spokojení, musí cítit, že jim jejich nadřízený naslouchá a že jej skutečně zajímá, jaké mají problémy a preference.
Dobře fungující tým vždy stojí na transparentní komunikaci. Zasaďte se z pozice manažera o to, aby v týmu nevládla špatná nálada ani toxická atmosféra. A nastavte v týmu kulturu otevřenosti, kde se nikdo nebude bát říct, co si myslí.
V týmu, nad který se manažer povyšuje, nikdo nevydrží moc dlouho. Jako manažer musíte jít ostatním příkladem, přiložit ruku k dílu a být skutečně plnohodnotnou součástí týmu. A to především v krizových situacích.
Jako manažer musíte všem měřit stejným metrem. Nic pracovníky nefrustruje tolik, jako když má manažer týmu své oblíbené podřízené, které protěžuje. Nikomu nenadržujte a ke všem se chovejte se stejným respektem, i když se třeba jedná o pracovníky, kteří mají odlišné charakterové a osobnostní rysy než vy.
-mm-
Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele