When your people see that you listen to them, they will trust you more. Then you'll get the opportunity to learn about deeper problems you have not noticed so far.
Explain your decisions
Announcing your decisions is not enough. Learn to explain why you have chosen the specific decisions. Once somebody understands the "why" he can better understand the "what".
Celebrate successes
Fight against declining employee morale by setting short-term goals and celebrating your partial successes appropriately. Even in difficult times, your people can feel like winners.
Try new things
Do not force your people to follow the same procedures over and over again. On the contrary, support them in coming up with new ideas and improvements.
Stand by your people
Show them your support when they are mistreated by a client or a colleague from your company.
-Kk-
Každý manažer se v průběhu své kariéry setká s poklesem morálky ve svém týmu. Příčiny mohou být různé, vaším cílem by však mělo být vždy totéž – vrátit zaměstnancům pocit, že jejich práce je víc než jen přidělené pracovní místo. Server Project Times doporučuje začít u toho, zda největší problém nejste vy sami.
Jako manažer máte své nadřízené, kteří po vás požadují často nepopulární rozhodnutí. Nutnost složitého rozhodování neovlivníte, můžete však ovlivnit svůj postoj a způsob, jímž budete tyto situace zvládat. Místo tajení informací a diktátorského přístupu k podřízeným volte raději otevřenost a soucítění. Pak můžete snáze zjistit pravý důvod poklesu morálky. Otevřeně se ptejte svých lidí a případně zapojte i oddělení HR. Každopádně nezapomínejte, že ani HR za vás problém ve vašem týmu nevyřeší, vždy to bude hlavně na vás. Jaké kroky byste tedy měli vyzkoušet?
Pracujte na důvěře
Snažte se být svému týmu více k dispozici a sami se aktivně ptejte, co by od vás vaši lidé potřebovali.
Dávejte více odpovědnosti
Vaši lidé by měli mít co největší možnost rozhodovat a ovlivňovat projekty, na kterých pracují. K tomu patří i prostor pro vyjádření kritiky či strachu.
Lépe poslouchejte
Když vaši lidé uvidí, že jim nasloucháte, dají vám větší důvěru. Vy tak získáte příležitost dozvědět se o hlubších problémech, které jste dosud nevnímali.
Vysvětlujte svá rozhodnutí
Pouze oznamovat rozhodnutí je málo. Učte se vysvětlovat, proč se rozhodujete tak, jak se rozhodujete. Kdo chápe „proč“ lépe pochopí i „co“.
Oslavujte úspěchy
Bojujte proti klesající morálce krátkodobými cíli, které patřičně oslavíte. I v těžkých dobách se vaši lidé mohou cítit jako vítězové.
Zkoušejte nové věci
Nenuťte své lidi dodržovat stále tytéž postupy. Naopak je podporujte v tom, ať přicházejí s novými nápady a vylepšeními.
Stůjte za svými lidmi
Vyjádřete jim svou podporu, pokud se nezaslouženě stanou terčem určitého klienta nebo kolegy z firmy.
-kk-