Five tips on leading Gen-Z employees

5 tipů, jak vést zaměstnance z Generace Z

Generation Z, namely people born approximately between 1997 and 2012, bring a new dynamic to the workplace. These young employees are tech-savvy, they are used to rapid change, and they seek work-life balance. For managers, this means adapting their leadership methods and finding an effective approach which motivates and inspires this generation. Here are five tips to help.

These tips were published by INC.com.

Be authentic and communicate in a transparent way

Generation Z demands authentic and open communication. These young employees can easily tell when a manager is embellishing or not communicating the full truth. Be honest about expectations, challenges and opportunities for growth. Transparency creates trust, which is key for this generation.

Provide regular and specific feedback

Generation Z representatives expect frequent, specific and constructive feedback. They want to know what they are doing right, and what they can improve on. So maintain an ongoing dialogue with them, whether this be through short weekly meetings or informal conversations. Appreciate their efforts, but also be prepared to offer practical advice on how to move forward.

Use technology effectively

Digital technologies have been part of Gen Z's lives from an early age. Therefore, they expect the workplace to offer them advanced technology and the opportunity to use their knowledge of digital technologies at work. So implement modern technology at your workplace in order to enable fast and flexible working. At the same time, you should allow Gen Z to offer suggestions for improvement processes using technology because young workers can bring new perspectives that will make teamwork more effective.

Support development and independent work

Gen-Z employees strongly desire personal and professional growth. Thus the manager should support their development by giving them the opportunity not only to participate in training, but also acquire new skills naturally at work. Gradually expand the skills of Gen-Z subordinates by giving them and putting them in charge of increasingly large projects, and thus become a kind of partner in their career.

Offer meaningful work and balance

Gen Z values work that is meaningful. Employees in this group want to know their work has a positive impact on not only the company, but also society as a whole. Share with them a broader vision of your company and show them how their work contributes to bigger goals. At the same time, remember the importance of work-life balance. Offer Gen-Z employees flexible working conditions that allow them to combine work with their personal interests and needs.


-mm-

    5 tipů, jak vést zaměstnance z Generace Z

    Generace Z, tedy lidé narození přibližně mezi lety 1997 a 2012, přináší do pracovního prostředí novou dynamiku. Tito mladí zaměstnanci jsou technicky zdatní, zvyklí na rychlé změny a kladou důraz na rovnováhu mezi pracovním a osobním životem. Pro manažery to znamená přizpůsobit své metody vedení a najít efektivní přístup, který tuto generaci motivuje a inspiruje. Zde je pět tipů, které vám pomohou.

    Tyto tipy uveřejnil web INC.com.

    Buďte autentičtí a komunikujte transparentně

    Generace Z vyžaduje autentické a otevřené jednání. Tito mladí zaměstnanci snadno poznají, kdy manažer něco přikrášluje nebo nesděluje úplnou pravdu. Buďte upřímní ohledně očekávání, výzev i možností rozvoje. Transparentnost vytváří důvěru, která je pro tuto generaci klíčová.

    Poskytujte pravidelnou a konkrétní zpětnou vazbu

    Zástupci Generace Z očekávají častou, konkrétní a konstruktivní zpětnou vazbu. Chtějí vědět, co dělají dobře, i to, v čem se mohou zlepšit. Veďte s nimi proto neustálou, soustavnou komunikaci - ať už formou krátkých týdenních meetingů nebo neformálních rozhovorů. Oceňte jejich úsilí, ale buďte také připraveni nabídnout praktické rady, jak se posunout dál.

    Využívejte technologie efektivně

    Digitální technologie jsou součástí životů zástupců Generace Z od jejich útlého věku. Mladí lidé proto očekávají, že pracovní prostředí jim nabídne pokročilé technologie a že budou moct využít své znalosti digitálních technologií i v práci. Implementujte proto moderní nástroje pro spolupráci a komunikaci, které umožní rychlou a flexibilní práci. Zároveň dejte Generaci Z prostor, aby přispěli svými návrhy na zlepšení procesů pomocí technologií – mladí pracovníci mohou totiž přinést nové pohledy, které zefektivní týmovou práci.

    Podporujte rozvoj a samostatnou práci

    Zaměstnanci z Generace Z mají silnou touhu po osobním a profesionálním růstu. Manažer by proto měl podporovat jejich rozvoj. Měl by jim umožnit nejen se účastnit školení, ale získávat nové dovednosti i přirozeně během práce. Rozšiřujte postupně pravomoci podřízených z Generace Z, dávejte jim na starosti čím dál větší projekty a buďte tak trochu jejich parťákem v kariéře.

    Nabídněte smysluplnou práci a rovnováhu

    Generace Z si cení práce, která má smysl. Zaměstnanci z této generace chtějí vědět, že svou prací pomáhají nejenom firmě, ale i společnosti jako celku. Sdílejte s nimi proto širší vizi vaší společnosti a ukazujte jim, jak jejich práce přispívá k větším cílům. Zároveň nezapomínejte na důležitost rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. Nabídněte zástupcům Generace Z flexibilní pracovní podmínky, které jim umožní skloubit práci s osobními zájmy a potřebami.



    -mm-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele

    Štítky: Leadership