4 tipy, jak zvýšit svoji emoční inteligenci a stát se lepším manažerem

Four tips on improving your emotional intelligence and becoming a better manager

Emoční inteligence vypovídá o tom, jak moc je daný jedinec schopen vnímat, reflektovat a ovlivňovat emoce lidí kolem sebe. Ale i to, jak dobře se vyzná ve svých vlastních emocích, jestli často nepodléhá impulzivnímu chování a jestli dovede se svými vlastními emocemi efektivně pracovat. Vysoká emoční inteligence je u manažerů samozřejmě žádoucí. A proto si v tomto článku ukážeme čtyři tipy, jak můžete svoji emoční inteligenci zvýšit.

Tyto tipy uveřejnil web Addicted2Success.com.

Když prožíváte silné emoce, zjistěte, co je způsobilo

Vysoce emočně inteligentní člověk je především schopen vyznat se ve vlastních emocích, motivacích a pohnutkách. Až tedy budete příště prožívat silné emoce, jako je naštvání, smutek, nadšení a podobně, zkuste se zastavit a objektivně určit, co tyto emoce způsobilo.

Každý den si napište jeden nejsilnější zážitek celého dne

Dobrým zvykem, jak se naučit své vlastní psychické rozpoložení vnímat, je napsat si vždy na konci dne na papír nebo do deníku emočně nejsilnější zážitek daného dne.

Praktikujte pozitivní předpokládání

Lidé mají od přírody tendenci očekávat jenom to nejhorší. Většina lidí jsou pesimisté, i když jen podvědomě. Bohužel tento zvyk praktikují i při komunikaci s lidmi kolem sebe. Když někdo jiný udělá nebo řekne něco, co se dá vyložit více způsoby, máme většinou tendenci se klonit k negativnímu výkladu této situace. A to způsobuje často mnoho zbytečných problémů a nepochopení. Naučte se tedy raději praktikovat pozitivní předpokládání. A příště, až budete čelit situaci s více možnými výklady, se raději kloňte k pozitivnímu vysvětlení a nepředpokládejte, že se vám někdo snažil hodit klacek pod nohy.

Když s někým komunikujete, soustřeďte se na jeho pocity

Vysoká emoční inteligence se vyznačuje tím, že jste schopni se naladit na pocity člověka, se kterým mluvíte. Jste tak schopni jej lépe ovlivňovat tím, co říkáte, a můžete s ním navázat lepší vztah. Až tedy příště budete s někým mluvit, zkuste se soustředit na jeho pocity a na jeho psychické rozpoložení. Uvidíte, že pokud zjistíte, jak se daný člověk cítí, spousta věcí, které říká a dělá, vám začne dávat mnohem větší smysl.



-mm-

Four tips on improving your emotional intelligence and becoming a better manager

Emotional intelligence indicates to what extent an individual is able to perceive, reflect and influence the emotions of those around them, and also how well they know their own emotions, whether they are often impulsive, and whether they can work effectively with their emotions. High emotional intelligence is obviously desirable in managers. Therefore this article offers four tips on how to increase your emotional intelligence.

These tips were published by Addicted2Success.com.

When you experience strong emotions, identify what triggered them

A highly emotionally intelligent person is first and foremost able to understand their own emotions, motivations, and impulses. So the next time you experience strong emotions, such as anger, sadness, elation, etc., try to stop and objectively determine what caused them.

Each day write down one of the strongest experiences of that day

A good habit when learning to notice your own mental state is always to write down the strongest emotional experience of the day on a piece of paper or in a journal at the end of the day.

Practise positive assumption

Humans have a natural tendency to expect only the worst. Most people are pessimists, even if only subconsciously. Unfortunately, they also practise this habit when interacting with people around them. When someone else does or says something that can be understood in more than one way, we usually tend towards a negative interpretation of the situation. This often causes a lot of unnecessary problems and misunderstandings, so you should learn instead to practise positive assumption. Then the next time you are faced with a situation with multiple possible interpretations, prefer leaning towards a positive explanation and do not assume someone is trying actively to wrong you.

When communicating with someone, focus on their feelings

High emotional intelligence is characterised by an ability to tune in to the feelings of the person you are talking to. You are thus better able to influence them by what you say, and can establish a better relationship with them. So the next time you talk to someone, try to focus on their feelings and their state of mind. You will see that once you are aware of how the person is feeling, many of the things they say and do will start to make a lot more sense to you.



-mm-

Article source Addicted2Success - web focused on personal development and reaching success in business and life
Read more articles from Addicted2Success