Four tips on fixing an ineffective team

4 tipy, jak „opravit“ nefunkční tým

Every manager would like to lead a functional, effective and motivated team which always has only the best possible results. But the reality is often different. There may be various reasons for this: either the given manager took over a team in poor condition, or the team reached its current state as old employees left, new ones joined, management or the rules changed, or there were other external circumstances. No matter what led to the team becoming non-functional, it is the manager's task to try and remedy the situation and help the team regain its integrity and efficiency. Here are four tips on how to do this.

These tips were published by the Management Issues website.

Make an audit of internal processes

First of all, you must find out how the team currently works and define where the weaknesses of its processes lie. Identify how the internal systems of the whole team function, then repair or reorganise key elements of the processes.

Set up new communication channels

Effective communication, clear-cut division of roles and speed of work are key to the success of the whole team. Examine in detail the communication channels currently in use and set up new, simpler and functional ones.

Unite the team using a powerful, common vision

No team can work together and reach a common goal if it lacks a unified, shared vision its members can look up to. Set up such a vision for your team without trying to sugarcoat anything: be transparent and honest, and offer a realistic plan for what the team can reach and when.

Support what works in the team

Do not focus only on repairing the non-functional components of the current system. Bring also a positive attitude to the team and support the things in it that work. For instance, if there is a good atmosphere, camaraderie and friendship in the team, use this to your advantage as a basis for the changes you want to implement.

 

-mm-

    4 tipy, jak „opravit“ nefunkční tým

    Každý manažer by rád vedl funkční, efektivní a motivovaný tým, který vždy přináší ty nejlepší možné výsledky. Realita je ale často jiná. Důvody jsou různorodé – buď dotyčný manažer už daný tým v zuboženém stavu převzal, nebo se daný tým do současné situace dostal kvůli příchodu nových pracovníků, odchodu předchozích členů skupiny, změně vedení či pravidel nebo kvůli jiným externím okolnostem. Ať už k nefunkčnosti týmu vedlo cokoliv, je úkolem manažera se pokusit tento stav napravit a pomoci týmu opět dosáhnout integrity a efektivity. Zde jsou čtyři tipy, jak na to.

    Tyto tipy přinesl server Management Issues.

    Udělejte audit interních procesů

    V prvé řadě je nutné zjistit, jak tým momentálně funguje, a definovat, kde tyto procesy drhnou. Identifikujte interní systém fungování celého týmu a v těch nejklíčovějších místech tyto procesy opravte nebo zcela přeorganizujte.

    Nastavte nové komunikační kanály

    Efektivní komunikace, jasné rozdělení rolí a rychlost fungování jsou zcela nutné pro úspěch celého týmu. Do detailu se podívejte na aktuálně používané komunikační kanály a nastavte nové, jednodušší a funkční.

    Stmelte tým pomocí silné, jednotné vize

    Žádný tým nemůže táhnout za jeden provaz a dosáhnout společně úspěchu, pokud nemá jednotnou, společnou vizi, ke které se může upínat. Nastavte svému týmu tuto vizi, nesnažte se malovat věci na růžovo, buďte k týmu upřímní a předneste reálný plán, čeho a kdy se snažíte jako skupina dosáhnout.

    Podpořte v týmu to, co funguje

    Nesoustřeďte se pouze na nápravu nefunkčních komponent stávajícího systému. Přineste do týmu i pozitivní přístup a podpořte naopak to, co v týmu funguje. Pokud například v rámci týmu panuje dobrá sounáležitost a kamarádství, využijte tento fakt ke svému prospěchu a stavte na něm změny, které chcete v týmu zavést.

     

    -mm-

    Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues