-bb-
Úlohou manažera není převzít odpovědnost za motivaci jednotlivců v týmu, ale vytvořit kontext, ve kterém se lidé mohou motivovat sami. Je těžké toho dosáhnout a může se zdát téměř nemožné motivovat lidi a týmy jen prostřednictvím webové kamery. Co tedy můžete udělat pro vytvoření tohoto motivačního kontextu ve vašem týmu?
Stručně řečeno, vztah je klíčový – je třeba se méně zaměřovat na plnění úkolů pro ně samotné a více se orientovat na osobní spojení s týmem a vybudovat uvnitř psychologickou bezpečnost, ochotu lidí experimentovat a touhu přispět. Zde jsou čtyři praktické přístupy, které vám pomohou:
Poskytněte svému týmu příležitosti, aby se virtuálně zamysleli a našli řešení skutečných výzev. Buďte jasní ohledně požadovaných výsledků konverzace a považujte se spíše za dirigenta diskuse než za hlavního hráče.
Někteří lidé přirozeně budou mluvit více než ostatní, ale to neznamená, že vždy posloucháte ty nejlepší nápady. Poskytněte jednotlivcům individuální prostor k vyjádření. Rozdělte větší skupiny do menších celků se specifickými cíli. Vyvolávejte lidi jménem.
Nejde o vynucenou zábavu jako spíše o snahu vytvořit prostor pro experimenty, sdílení názorů bez obav z následků. Nabídněte lidem možnost riskovat v dílčích řešeních úkolů. Získáte díky tomu přístup k různorodějším nápadům, a nakonec i k lepším výsledkům.
Udělejte si čas na oslavu vítězství předtím, než se pustíte do dalšího projektu. Hledejte příležitosti, jak se poučit z úspěchu, neúspěchu a všeho mezi tím. Co nejvíce posilujte účel. Když lidé pochopí pozitivní dopad toho, co spolu dělají, investují do společné věci více ze sebe.
-bb-