-mm-
Vedení lidí je mimo komfortní zónu většiny z nás. Je to něco, čemu se většina z nás musí naučit. A musíme i překonat své pochybnosti a obavy o vlastních kompetencích, které jsou u lidí zcela běžné. Zvláště u těch, kteří se stali manažery poprvé. Zde jsou čtyři negativní emoce, které vám brání v růstu a které musíte vyřešit či překonat, abyste se mohli stát úspěšnými manažery.
Vedení lidí sebou přináší řadu nepříjemných situací. Jak uvádí Addicted2Success.com, řada manažerů tak má přirozenou tendenci vyhýbat se nepříjemným tématům a situacím a setrvávat v komfortní zóně. Problém je, že tyto problémy je potřeba řešit. A to co možná nejdříve. Překonejte svoji snahu setrvat v komfortní zóně a nebojte se ani nepříjemných témat.
Jedná se o velmi rozšířený fenomén mezi manažery. Ten, kdo trpí syndromem podvodníka, v sobě má určité pochybnosti. Bojí se, že se vlastně do dané pozice dostal náhodou, a že se dříve nebo později ukáže, že vlastně neví, co dělá. Uklidnit vás může tento fakt: málokdo ví, co dělá! A to včetně zkušených manažerů.
Nebezpečným přístupem je také přecházet vlastní emoce. Jedná se vlastně o nedostatek emoční inteligence a sebereflexe. Nesnažte se své emoce (frustraci, radost, strach a podobně) ignorovat, ale řešit.
Manažera může často přepadat určitá úzkost či zoufalost. Je to zcela normální. Má totiž zodpovědnost za spoustu věcí, které nemůže ovlivnit buď vůbec, nebo jenom velmi omezeně. Nezoufejte nad věcmi, se kterými nic nenaděláte, a při řešení problémů více spoléhejte na své podřízené a kolegy, ne jenom na sebe.
-mm-