Three ways to improve conversations with subordinates

3 způsoby, jak vylepšit vaše konverzace s podřízenými

Relationships at the workplace are built primarily through effective and empathetic communication. Whether it is a casual conversation or a more challenging debate, here are three simple but effective tips to take your conversations with subordinates to the next level.

Show genuine interest

INC.com suggests listening is the cornerstone of a good conversation. Use expressions like "I understand" or "Oh, that's interesting." Also ask questions or respond by paraphrasing what the other person has just said so as to ensure that you have understood correctly. This shows you are really listening and not just waiting for your turn to speak. Such an approach creates an atmosphere of respect and openness that helps reduce any tension or uncertainty.

Find common ground

Even when you disagree with a subordinate, you should always try to find common ground. So focus on a common goal, work task or direction for the team to take. It's okay if you and your subordinate have a difference of opinion or even an animated exchange. But always make occasional efforts to calm things down and reassure everyone involved that you are interested in the common good.

Be positive and speak in a friendly manner

A positive tone and positive language can work wonders. Avoid phrases such as "That won't work"; try instead "Let's try looking at it from a different angle". A positive attitude will make it easier to reach a compromise and also act as a kind of calm force within your team. Remember that our communication habits are easily transferred to others, so optimism in speech can encourage positivity on the part of subordinates as well.



-mm-

    3 způsoby, jak vylepšit vaše konverzace s podřízenými

    Vztahy na pracovišti se budují především skrze efektivní a empatickou komunikaci. Ať už jde o běžný hovor nebo náročnější debatu, zde jsou tři jednoduché, ale účinné tipy, jak povznést konverzace s vašimi podřízenými na vyšší úroveň.

    Projevte opravdový zájem

    Web INC.com uvádí, že naslouchání je základní stavební kámen dobré konverzace. Používejte výrazy jako „Rozumím“ nebo „Aha, zajímavé“. Také se doptávejte nebo odpovídejte tak, že formulujete jinými slovy to, co dotyčný řekl, abyste si ověřili, že jste správně porozuměli. Tím ukážete, že doopravdy nasloucháte a že nečekáte jen na to, abyste mohli mluvit vy. Tento přístup vytváří atmosféru respektu a otevřenosti, která pomáhá snižovat případné napětí nebo nejistotu.

    Najděte společnou řeč

    I ve chvíli, kdy se vs podřízeným neshodnete, vždy byste se měli snažit najít společnou řeč – zaměřte se tedy na nějaký společný cíl, pracovní úkol nebo směr, kterým se má tým vydat. Je v pořádku, když máte s podřízeným rozdílné názory a něco si vyříkáváte. Vždy se ale občas snažte konverzaci uklidnit a ujistit všechny účastníky konverzace, že vám jde o společné dobro.

    Buďte pozitivní a vyjadřujte se přátelsky

    Pozitivní tón a kladné vyjadřování dokáží hotové divy. Vyhněte se frázím typu „Tohle nepůjde“ a zkuste spíše formulace jako „Zkusme se na to podívat z jiné strany“. Pozitivním přístupem umožníte v konverzaci lépe dosáhnout kompromisu a také budete působit jako jakási klidná síla v rámci vašeho týmu. Pamatujte, že naše komunikační návyky se snadno přenáší na druhé, takže optimismus v řeči může podpořit pozitivitu i na straně podřízených.



    -mm-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele