-bb-
V prvním dílu článku jsme předložili závěry výzkumu Global Leadership Forecast Survey od DDI, který poukazoval na vysoké procento nepřipravenosti a vyčerpání manažerů pro práci ve virtuálním prostředí.
V tomto článku se zaměříme na posílení dovedností důležitých pro virtuální leadership pro budoucí přežití organizací i lídrů samotných.
Podle průzkumu generální ředitelé uznávají, jak nepřipravené jsou jejich organizace, aby zvládly výzvy vzdáleného pracoviště. Proto je potřeba, aby organizace, a zejména vedoucí pracovníci, posilovaly své schopnosti virtuálního vedení. Následující kroky mohou pomoci:
Poskytněte správné nástroje
Zajistěte, aby členové týmu měli pro svou práci ty správné nástroje. Skutečně každý rozumí tomu, jak používat dostupné technické nástroje pro videokonference, vzdálenou komunikaci, správu projektů přímé zasílání zpráv apod.? Nebo si to jen myslíte? Dát lidem nástroje ještě neznamená, že je skutečně dokáží používat.
Pořádejte videokonference
Naplánujte pravidelné videokonference, a to jednotlivě i jako tým. To může pomoci podpořit spojení a odpovědnost. Nedělejte ale konference jen pro ně samotné. Každá by měla mít jasný obsah.
Projevte empatii
Poslouchejte a snažte se porozumět výzvám, potřebám a obavám zaměstnanců ohledně práce ve virtuálním světě. Vezměte perspektivu zaměstnance a vnímejte, co druhá osoba cítí a co si myslí.
Podělte se o uznání
Dejte zaměstnancům pravidelně vědět, jak si jejich práce vážíte. Ocenění je lékem na negativitu a syndrom vyhoření. Nikdy nezmeškejte příležitost podělit se o vděčnost a poděkování za to, že odvedli dobrou práci.
Komunikujte
Sdílejte silný smysl pro vizi budoucnosti, abyste zmírnili obavy zaměstnanců a zákazníků.
Zůstaňte přítomní a mějte přehled
Ukažte, že máte povědomí o sobě a povědomí o tom, jak jsou na tom vaše týmy. Sdělte jim, na co myslíte a jak plánujete jednat dál.
Dokončujte
Dělejte, co říkáte, že uděláte, když řeknete, že to uděláte. Tento faktor vytváří důvěru a loajalitu pro vaše zaměstnance, kteří vás podpoří.
Přijetí strategických opatření pomáhá dostat se z panického stavu. Vytvořte seznam priorit v pořadí od nejstrategičtějších. Zaměřte se na realitu situace a pouze na to, na čem záleží – na vašich zaměstnancích a zákaznících. Vytvořte komunikační strategii pro každou skupinu v organizaci. Rozhodněte se, co potřebujete sdělit a jak to sdělit nejefektivněji.
-bb-