-bb-
Může to být naprostá drobnost, která vám může připadat jako samozřejmá. Ne vždy tomu tak skutečně je. Inspirujte se pár tipy.
Pokud pracujeme ve virtuálních týmech, anebo se omezeně setkáváme v kanceláři, je skvělé vzájemné vztahy utužit i neformálně během nabitého pracovního dne. Ranní dovážka například kávy s dortem na home office, anebo bedýnky s čerstvým ovocem do kanceláře povzbudí vaše lidi ke společné práci a odbourají tlak, se kterým se v poslední době musí potýkat.
Když zpomalíme, naše energetické hladiny poklesnou, uvolníme se a připravíme se o tolik potřebné endorfiny, které nám pomáhají cítit se dobře. Povzbuzujte proto své lidi, aby průběžně vstávali od počítače a hýbali se, jak je to možné. Můžete to pojmout i formou týmové výzvy, kdy se zaměstnanci podělí o aktivity, které během pauzy dělají.
Transparentnost a komunikace vize a cílů společnosti do roku 2021 jsou klíčové. Morálka bude posílena, pokud zaměstnanci uvidí, jak mohou jejich činy přispět k širšímu obrazu. Naslouchejte zaměstnancům, protože pak uvidí, že na jejich názorech záleží. Navíc, aby se cítili vážení, je důležité věnovat čas tomu, abyste projevili své uznání, nazývali je jmény a osobně jim děkovali. Povzbuďte také své týmy, aby vás informovaly o úspěších jejich spolupracovníků.
Vyzvěte týmy, aby sdílely své nápady na aktivity zvyšující morálku. Od knižních klubů přes různé kvízy, online hry nebo neformální virtuální setkání nad pivem – možná budete sami překvapeni, jak kreativní vaši lidé umí být, pokud zapojí své zájmy.
Zaveďte pravidelné pracovní přestávky nebo zkrácený pracovní týden, který umožní zaměstnancům oprostit se mentálně od práce a věnovat se svým potřebám a zájmům. Uvidíte, jak se tento přístup ve výsledku odrazí na produktivitě.
Odměňujte čas od času váš tým různými osobními dárky nebo balíčky. Nemusí se jednat o nic drahého, spíše dbejte na jejich účelnost. Tak například nový pár Bluetooth sluchátek pro efektivnější práci z domova může zaměstnanci skutečně přijít vhod.
Nabídněte zaměstnancům důvěrné místo nebo osobu, na kterou se mohou obrátit, pokud se potýkají s určitými problémy. Poskytněte například firemního psychologa a komunikujte tuto možnost mezi svými lidmi, aby se nebáli ji využít.
-bb-