The next and final part in the series will focus on sources of inspiration for valuable content on the web.
-bb-
Vytvoření webové stránky pro vás nebo vaši začínající firmu zahrnuje řadu kroků. Připravili jsme seriál plný rychlých tipů a otázek, které vám pomohou s plánováním, spuštěním i přípravou obsahu pro váš web, který návštěvníky zaujme.
V tomto díle se zaměříme na to, jak prostřednictvím webu nabídnout návštěvníkům hodnotu.
Psaní dobrého webového obsahu není tak obtížné, jak si myslíte. Klíčem k úspěchu je udržení zájmu publika a zaměření se na výsledky, kterých chcete dosáhnout. Zde je několik tipů pro vás.
Vytvořte seznam témat, která čtenáři řeší
Každé publikum má před sebou nějaký problém. Když přijdou na váš web, doufají, že máte řešení, které mohou použít. Seznam otázek a problémů vašich čtenářů vám poskytne skvělý zdroj potenciálních článků a blogových příspěvků.
Začněte vytvořením tabulky. Nebo, pokud dáváte přednost, vezměte prázdný kus papíru. Začněte psát dotazy, na které se vás vaši zákazníci nebo návštěvníci webu zeptali. Odpovědi na tyto otázky budou dobrým tématem blogu. Jsou to také dobré klíčové fráze, které mají být zahrnuty do vašeho webového obsahu a které pomáhají s optimalizací vyhledávače.
Jakmile se zamyslíte nad otázkami, které lidé kladou, přidejte další témata, která čtenářům pomohou. Neodsuzujte žádný nápad. Zkontrolujte také webové stránky a blogy svých konkurentů a zjistěte, o jakých tématech píšou.
Sestavte si koncept
Jakmile se rozhodnete pro nějaké téma, je velmi lákavé začít okamžitě psát. Text vám však může nakonec úplně odbočit od vašeho cíle a je náročné jej po sobě přepisovat. Tomuto problému se vyhněte tím, že začnete hrubým náčrtem toho, co se do daného obsahu potřebujete skutečně dostat. Důležité je mít celkovou představu o struktuře a teprve pak můžete začít psát.
Představte si čtenáře, pro kterého píšete
Představte si, že osoba, pro kterou píšete, sedí přímo před vámi. Sdílí s vámi svou starost nebo potřebu a vy máte možnost reagovat. Pište pro čtenáře, myslete na to, aby vašemu textu skutečně porozuměl. Můžete začít sepisováním klíčových myšlenek, které mu chcete předat a poté obsah postupně rozvíjet.
Needitujte text v průběhu psaní
Tajemství psaní spočívá v tom, že vaše nápady nejprve dostanete z hlavy na papír, a později upravujete. Editace během psaní vás může brzdit ve vlastní tvorbě. Zastavíte svůj proud myšlenek. Závěrečný dokument můžete vždy upravit později. Pokud si navíc dáte den či dva odstup, možná uvidíte nakonec více chyb a překlepů, které jste možná udělali během psaní. Nebo vás napadnou nové náměty.
Pište texty do souboru, až poté kopírujte na web
Nepokoušejte se psát svůj blog nebo webový materiál přímo do redakčního systému pro správu obsahu. V textovém editoru můžete vaši práci průběžně ukládat a budete ji mít následně k dispozici i pro archivaci, pokud by se stalo, že ji například omylem někdo z webu smaže.
V následujícím závěrečném díle se zaměříme na zdroje inspirace pro váš hodnotný obsah na webu.
-bb-