Kde hledat podnikatelské nápady?

Where to look for business ideas?

Začínáte s podnikáním, nebo již nějakou dobu podnikáte a uvažujete, s jakým novým produktem přijít na trh. Přemýšlíte, přemýšlíte, ale nic kloudného vás nenapadá. Kde hledat inspiraci? Stačí se dobře dívat kolem sebe. To je alespoň rada podnikatele a spíkra Stephena Keye, který pomáhá podnikatelům uvádět jejich nápady na trh. V článku pro server Entrepreneur.com shrnul následujících pět oblastí, v nichž se skrývají ty nejlepší nápady pro váš byznys.

1. Konkurence

Sledujte, jaké plány do budoucna mají vaši konkurenti a kam se ubírá celé vaše odvětví. Začít můžete u patentů, které si konkurence nechává zaregistrovat.

2. Recenze produktů

Zaměřte se na to, jak spotřebitelé hodnotí produkty z vašeho odvětví. Stačí se podívat na internet a najdete obrovské množství recenzí. Zajímejte se, na co si stěžují a co by si přáli.

3. Veletrhy

Pravidelně se účastněte konferencí a veletrhů ve vašem odvětví. Na většině veletrhů jsou představovány nové produkty a vy máte ideální příležitost si popovídat s jejich tvůrci i uživateli. Většinou se také diskutuje o aktuálních problémech a právě vy můžete být tím, kdo přijde s řešením.

4. Místní obchody

Navštivte obchody v místě, kde působíte. Vyberte si dobu, kdy chodí nejméně zákazníků a promluvte si s personálem. Zeptejte se, jaké mají problémy se zákazníky, co se prodává a co naopak neprodává. Budete překvapeni, kolik informací se takto můžete dozvědět.

5. Vyhledávače

Odborné weby píší o novinkách ve všech odvětvích. Stačí zadat do vyhledávaše název vašeho oboru ve spojení s klíčovým slovem „trendy“.

A kde hledáte vy?

-kk-

Where to look for business ideas?

You are starting a business or you have run a business for some time and you are thinking about what new products you could introduce. You have been thinking all the time, but you cannot think of anything good. Where do you go for inspiration? Just take a good look around. This, at least, is the advise given by speaker and entrepreneur Stephen Key, who focuses on helping entrepreneurs launch their business ideas. In an article on Entrepreneur.com Key summarized the following five areas where the best ideas for your business are hidden.

1. Competition

Watch the future plans of your competitors and where the industry as a whole is heading  You can start e.g. with the patents registered by your competition.

2. Product reviews

Focus on how consumers evaluate products in your industry. Just look at the internet and you will find a huge number of reviews. Focus your interest on what they complain about and what they would like to have.

3. Trade fairs

Regularly participate in conferences and trade fairs in your industry. New products are introduced at fairs and that is a perfect opportunity for you to speak with their creators and users. Current problems are also discussed, so you can be the one to come up with a better solution.

4. Local shops

Visit shops in your local area. Choose a time when there are not many customers so you can talk with the staff. Ask what problems they have with customers, what sells well and what does not. You'll be surprised by how much information you can learn this way.

5. Search engines

Specialized websites write about up to date news in all industries. Just open a search engine and type the name of your industry together with the keyword "trends".

So where are you looking for new business ideas?

-kk-

Article source Entrepreneur.com - website of a leading U.S. magazine for entrepreneurs
Read more articles from Entrepreneur.com