UK survey: companies allowing remote working are 16 % more productive

Britský průzkum: Firmy nabízející home office jsou o 16 % produktivnější

The coronavirus crisis opened the door to a new norm by forcing companies to allow their employees to work from home. And while Covid-related measures have long been gone, flexible working arrangements and the possibility of working from home have become more or less the new norm for many companies. A survey of UK firms shows that fears of a drop in productivity have not been realised but, on the contrary, companies that offer working from home are also proving to be more efficient.

No productivity slump

A recent report by Scoop in partnership with Boston Consulting Group, cited by Forbes, summarises the results of a survey of firms' revenue in relation to their remote work policies. The survey revealed that over the last three years, companies which left the choice of commuting to the office or working from home entirely up to employees have outperformed companies with a ban on remote working by a full 16 % in revenue growth.

Question of causality

The survey also points out that the results do not prove the causality of the two phenomena. In other words, it is not certain that working from home is the only or even the main reason for the better performance of the given companies. However, the data clearly show that companies with a flexible approach to work, an open approach to innovation and a company culture fostering mutual trust and autonomy among workers generally perform better than firms that are more strict and conservative towards their workers.

Hybrid model is the favourite set-up

The data cited in the survey also shows that 27% of UK publicly traded companies have a completely flexible policy when it comes to working from home. More than half of the companies (55% to be precise) offer what is known as a hybrid model, where workers can work partly from home and partly from the office. For 17% of firms, workers have to commute 100% to the office.



-mm-

    Britský průzkum: Firmy nabízející home office jsou o 16 % produktivnější

    Koronavirová krize otevřela dveře novému standardu. Firmy byly nuceny umožnit pracovníkům pracovat z domova. A i když jsou covidová opatření už dlouho za námi, flexibilní uspořádání pracovní doby a možnost práce z domova se u mnoha firem staly víceméně novým standardem. A jak ukazuje průzkum uskutečněný mezi firmami ve Spojeném království, obavy z poklesu produktivity se nenaplnily a naopak se ukazuje, že firmy, které práci z domova nabízí, jsou i výkonnější.

    Propad produktivity se nekoná

    Nedávná zpráva společnosti Scoop ve spolupráci s Boston Consulting Group, kterou cituje Forbes, sumarizuje výsledky průzkumu tržeb firem v souvislosti s tím, jak se u svých pracovníků staví k práci z domova. Z průzkumu vyplynulo, že společnosti, které volbu ohledně docházení do kanceláře nebo práce z domova nechávají zcela na zaměstnancích, překonaly v uplynulých třech letech v růstu tržeb firmy se zákazem práce z domova o celých 16 procent.

    Otázka kauzality

    Průzkum zároveň upozorňuje, že výsledky neprokazují kauzalitu těchto dvou fenoménů. Tedy že práce z domova je jediným nebo hlavním důvodem lepší výkonnosti dotyčných firem. Z dat ale jasně vyplývá, že firmám s flexibilním přístupem k práci, s otevřeným přístupem k inovacím a s firemní kulturou, která podporuje vzájemnou důvěru a samostatnost pracovníků, se obecně daří lépe, než firmám, které jsou vůči svým pracovníkům striktnější a konzervativnější.

    Hybridní model vede

    Z dat citovaných v průzkumu také vyplývá, že 27% britských veřejně obchodovaných společností má, co se týče práce z domova, zcela flexibilní politiku. Víc jak polovina firem (konkrétně 55%) nabízí takzvaný hybridní model, v rámci kterého mohou pracovníci částečně pracovat z domova a částečně z kanceláře. U 17% firem pak pracovníci musí ze 100% docházet do kanceláře.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com