Practical tips on how data can help managers make better decisions

Praktické tipy, jak mohou data pomoci manažerům se lépe rozhodovat

We live in an era of unprecedented access to information, data and modern technologies led by artificial intelligence. Smart and ambitious managers recognise the power of data and strive to incorporate it into their daily practice. Data can help you make better decisions, both at an individual level and within entire teams. Here are some practical tips on how to leverage data to make better, quicker and more efficient decisions.

These tips were provided by Forbes.

Setting and evaluating KPIs

KPIs, or key performance indicators, are used not only to reward employees but also to improve the overall productivity of the team. Utilise the data at your disposal, such as employee success rates, efficiency, request resolution times or the number of completed tasks, in order to establish and assess KPIs for your team members.

Strategic planning and risk assessment

Every manager should regularly engage in strategic planning and decision-making regarding the future direction of their team. Data, modern technologies, and artificial intelligence can help you determine the best course of action while also assisting in evaluating the risks associated with various options and plans.

Productivity analysis

Team productivity is a crucial factor in workforce management. Ensure you have high-quality and relevant data on both individual employee performance and overall team efficiency. All other managerial decisions should be based on a thorough productivity analysis.

Optimising team communication

Data can also help improve team communication. For example, you can measure the average response time on communication platforms such as Slack, Teams, or email, analyse workflow efficiency for specific tasks and projects, and identify bottlenecks in both internal and external team communication.

Higher customer satisfaction

The success of most teams largely depends on customer satisfaction, whether this involves internal (intra-company) clients or external customers. Data such as customer ratings, complaint rates, CSAT (customer satisfaction) scores, or completed feedback surveys allow you to track customer satisfaction over time and analyse how various team changes impact their experience.

 

-mm-

    Praktické tipy, jak mohou data pomoci manažerům se lépe rozhodovat

    Žijeme v době, kdy máme bezprecedentní přístup k informacím, datům a moderním technologiím v čele s umělou inteligencí. Chytří a ambiciózní manažeři si uvědomují sílu těchto dat a snaží se je využít ve své každodenní praxi. A právě data vám mohou pomoci se lépe rozhodovat na úrovni jednotlivce i celých týmů. Zde je několik praktických tipů pro manažery, jaká data lze využít k tomu, aby dělali lepší, rychlejší a efektivnější rozhodnutí.

    Tytp tipy přinesl Forbes.

    Nastavení a vyhodnocování KPI

    KPI, tedy klíčové indikátory produktivity vašich pracovníků, slouží nejenom k odměňování vašich podřízených, ale především ke zvyšování produktivity celého týmu. Využijte data, která máte k dispozici, jako například úspěšnost vašich podřízených, jejich efektivitu, objem odbavených zakázek nebo rychlost vyřizování požadavků, a využijte tato data k sestavení i vyhodnocování KPI pro vaše podřízené.

    Strategické plánování a vyhodnocování rizik

    Každý manažer by se měl pravidelně věnovat strategickému plánování a rozhodování o dalším směřování celého týmu. Data, moderní technologie a umělá inteligence vám mohou pomoci nejenom určit, jakým směrem by se měl váš tým nadále ubírat, ale mohou vám i pomoci vyhodnotit rizika, která z jednotlivých možností a plánů plynou.

    Analýza produktivity

    Produktivita týmu je klíčovým faktorem při řízení zaměstnanců. Ujistěte se proto, že máte skutečně kvalitní a relevantní data o tom, jak si vedou vaši podřízení i jak si vede váš tým jako celek. Všechna ostatní manažerská rozhodnutí by se měla opírat právě o kvalitní analýzu produktivity týmu.

    Optimalizace týmové komunikace

    Data vám mohou pomoci i vylepšit týmovou komunikaci. Můžete například měřit průměrný čas odpovědí na komunikačních platformách, jako je třeba Slack, Teams nebo i e-mail, případně vyhodnocovat workflow jednotlivých úkolů a projektů a zjišťovat, kde vázne interní nebo externí komunikace vašeho týmu.

    Vyšší spokojenost zákazníků

    Úspěšnost většiny týmů se do velké míry odvíjí od spokojenosti zákazníků – ať už se jedná o vnitrpodnikové (interní) klienty, nebo klasické externí zákazníky. Data jako jsou hodnocení klientů, míra reklamací, data typu CSAT (customer satisfaction) nebo i vyplněné dotazníky spokojenosti vám umožní měřit spokojenost vašich odběratelů v čase a například i v závislosti na nejrůznějších změnách ve vašem týmu.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com