Every successful leader needs a quality network of contacts

Žádný úspěšný lídr se neobejde bez kvalitní sítě kontaktů

No leader or aspiring manager can achieve long-term success without a quality network of both personal and professional contacts. Being in touch with business partners, people successful in their fields and other inspirational personalities will provide constant motivation, new ideas and a certain broadening of your professional horizons, all of which you need if you want to lead others. Moreover, every leader should take good care of their personal brand. Who you are friends with and who you can turn to when you need something: all this plays a key role in your personal brand. So this article offers seven tips on improving your contact network in the long run in terms of both quantity and quality.  

Have a positive attitude

As the Harvard Business Review states, people will want to talk to you if they see you have a winning attitude and emit positive energy. If you seem like a person capable of handling and finishing projects, not only will your contacts enjoy talking to you more; they will also recommend you more to other people.

Step out of your comfort zone

In order to meet new and interesting people and make new contacts, you need to leave your comfort zone and start actively meeting people. Attend conferences, introduce yourself to strangers and make new contacts because you never know who you can meet in this way.

Help your contacts selflessly

One way to keep yourself in the good books of your current contacts and become a respected and active part of your network is to help the people in your surroundings selflessly. Be interested in their well-being and thus build long-term and quality relationships.

Build a strong personal brand

Becoming a more prominent personality and working on your personal brand will also have a positive effect on your network of contacts. Offer people some value, adhere to certain rules and priorities, and work on your communication skills.

Listen to people

Do not try to communicate with people just so you can consider them your contacts. When talking to people, genuinely listen to them, think about what they are saying and show them you are interested in what they say and think.

Be interested in everyone

Be open to everybody. Just because someone seems unable to offer you anything at a given moment does not mean the situation will not be different in the future. Do not be opportunistic and treat everybody with the same respect and interest

 

-mm-

    Žádný úspěšný lídr se neobejde bez kvalitní sítě kontaktů

    Žádný lídr nebo aspirující manažer nemůže dosáhnout dlouhodobého úspěchu bez kvalitní sítě osobních a profesionálních kontaktů. Kontakt s obchodními partnery, lidmi úspěšnými ve svém oboru a inspirativními osobnostmi vám zajistí neustálý přísun motivace, nových nápadů a určitého profesního rozhledu, který je k vedení pracovníků potřeba. Každý lídr by se navíc měl pečlivě starat o svoji osobní značku. A to, s kým se vídáte a na koho se můžete v případě potřeby obrátit, hraje ve vaší osobní značce velkou roli. V tomto článku se proto zaměříme na sedm tipů, jak lze z dlouhodobého hlediska vylepšit síť vaší kontaktů, a to jak kvantitativně, tak především kvalitativně.

    Mějte pozitivní přístup

    Jak uvádí Harvard Business Review, lidé se s vámi budou chtít bavit, pokud uvidí, že máte takříkajíc „tah na branku“ a že vyzařujete pozitivní energii. Pokud vypadáte jako člověk, který je schopen věci a projekty dotahovat a řešit, vaše kontakty s vámi budou nejen rádi komunikovat, ale i vás raději doporučovat ostatním.

    Vystupte ze své komfortní zóny

    Abyste potkali nové a zajímavé lidi a navázali nové kontakty, musíte vystoupit ze své komfortní zóny a začít se aktivně seznamovat. Choďte na konference, představujte se neznámým lidem a navazujte nové kontakty, protože nikdy nevíte, na koho můžete narazit.

    Pomáhejte nezištně svým kontaktům

    Jedním ze způsobů, jak si uchovat přízeň stávajících kontaktů a stát se uznávaným a aktivním článkem ve vaší síti, je nezištně pomáhat lidem ve svém okolí. Zajímejte se o jejich prospěch a budujte tak dlouhodobé a kvalitní vztahy.

    Propojujte kontakty mezi sebou

    Propojování kontaktů mezi sebou a seznamování vašich známých dohromady je ideálním způsobem, jak své kontakty motivovat, aby dělali s vámi totéž. Můžete se tak dostat k opravdu zajímavým novým lidem.

    Budujte si výraznější osobní značku

    Staňte se výraznější osobností, zapracujte na svojí osobní značce, a pozitivně se to projeví i na vaší síti kontaktů. Nabízejte lidem nějakou hodnotu, dodržujte své určité zásady a priority a zapracujte i na vašich komunikačních dovednostech.

    Naslouchejte lidem

    Nesnažte se pouze s lidmi komunikovat kvůli tomu, abyste je mohli považovat za kontakty ve své síti. Při komunikaci s lidmi jim skutečně naslouchejte, přemýšlejte o tom, co říkají, a dávejte jim najevo, že vás zajímá, co říkají a co si myslí.

    Zajímejte se o každého

    Buďte otevření všem lidem. To, že vám někdo na první pohled nemůže nic nabídnout, neznamená, že se situace nemůže v budoucnu změnit. Nebuďte oportunisté a chovejte se ke všem se stejným zájmem a respektem.

     

    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review