Try to focus less on work processes and more on the results you see. Trust yourself and trust your people.
-Kk-
Stát se manažerem často není nijak zvlášť obtížné. Stačí strávit ve firmě odpovídající roky, být dobrý ve své činnosti, umět hrát firemní politickou hru... Vy už na manažerské pozici jste rádi byste si ji udrželi. Přemýšlíte, jak se stát lepším manažerem. Vaše otázka by ale měla znít trochu jinak: Jak se můžete stát lídrem? Server Inc.com radí dělat věci, kterých se obyčejné manažeři bojí.
1. Sledujte dlouhodobé cíle
Manažer, jemuž chybí vůdcovské schopnosti, sleduje plnění krátkodobých cílů bez ohledu na dlouhodobé cíle. Chcete-li se stát lídrem, soustřeďte se na věci, které jsou opravdu důležité, nikoli pouze urgentní.
2. Nevnímejte lidi jako zdroje
Své lidi oslovujte jmény, nikoli názvy jejich funkcí. Přemýšlejte o nich individuálně a snažte se odhalit individuální silné a slabé stránky, cíle a zájmy.
3. Získejte si respekt
Zatímco manažer chce, aby jej lidé měli rádi, lídr chce mít respekt. Chápe, že jeho lidem se nemůže vždy líbit to, co po nich chce, primární je však plnění cílů.
4. Nebojte se svých lidí
Obyčejný manažer se bojí úspěchu a nových nápadů svých podřízených. Lídr je naopak pyšný a nové nápady odměňuje. Vychovávání nových lídrů bere jako svou důležitou odpovědnost.
5. Dělte se o informace
Získejte si respekt svých lidí tím, že s nimi budete mluvit otevřeně. Zatajování informací nemůže vést k dobré práci.
6. Neobviňujte svůj tým z neúspěchu
Pokud se týmu něco nepodaří, lídr vidí příčiny hlavně u sebe. I když si je vědom, že problém byl na straně určitého zaměstnance, neobviňuje jej jen proto, že má strach o svou manažerskou pozici. Zaměří se na způsoby, jak se tomu příště vyhnout.
7. Více se zajímejte o výsledky
Zkuste se méně soustředit na pracovní procesy a více na to, jaké výsledky vidíte. Věřte sobě a věřte svým lidem.
-kk-