Mnoho řečníků a autorů příspěvků na konferencích se bojí příliš šokovat nebo vystoupit z řady. A právě proto je většinou výsledkem jejich snažení vágní a snadno zapomenutelný proslov nebo prezentace. Jde to ale i jinak. Zde je několik tipů, jak se coby řečník odlišit od ostatních, přijít s něčím originálním a (v pozitivním slova smyslu) zaujmout své publikum.
Web Entrepreneur.com radí, že ačkoli je dobré přijít s něčím originálním, neměli byste zároveň opustit vlastní autenticitu. Jedině tak můžete své publikum získat. Pokud jste například introvertní povahy, nesnažte se působit přehnaně extrovertně, ale naopak svoji introvenci použijte ve svůj prospěch jako něco originálního.
Najděte si něco, v čem bude vaše prezentace originální a nečekaná. Může to být něco ohledně formátu či způsobu jejího podání, něco v její struktuře nebo v jejím obsahu. Vždy by se ale mělo jednat primárně o jednu věc – pokud se budete snažit být originální na příliš mnoho frontách a narušíte očekávání publika až příliš, bude vaše prezentace asi těžko pochopitelná a stravitelná a jednoduše toho bude na publikum moc.
Štěstí přeje připraveným. U prezentací a veřejných proslovů to platí dvojnásob. Zapomeňte na to, že by někomu vadilo, že nemluvíte spatra. Ještě nikdo nikdy neřekl větu: „Zdálo se mi, že tu prezentaci má až příliš pečlivě připravenou.“
Abyste se vyhnuli neúspěchu, měli byste se kromě ideálního scénáře připravit i na ty alternativní, včetně těch vyloženě katastrofických. Co když vypadne mikrofon, projektor, co když se někomu z publika nebude líbit vaše vtipy nebo vám někdo položí nečekanou otázku, na kterou nebudete umět odpovědět? Čím lépe se připravíte na všechny možné situace, tím lépe budete vybaveni k tomu jim čelit, až nedejbože skutečně nastanou.
-mm-