Stupid mistakes in a managerial career

Hloupé chyby v manažerské kariéře

Many problems in our managerial careers are actually our own fault. Neither a high intelligence nor long years of experience can save us from making mistakes. Even the best managers can easily make career mistakes that are stupid and that we would not expect them to make. If you want to avoid such mistakes, the following advice, recently published on forbes.com, might be very useful.

1. Do not assume you will succeed in everything

Successful managers tend towards a certain arrogance. They believe they will succeed in everything they start and, moreover, their admirers only reinforce this belief. Excessive self-confidence, however, can never last forever.

2. Do not forget about details

Career successes are followed by promotions and greater responsibilities. Managers, however, often cease to perceive all the details that have helped them succeed so far. A typical example is delegating tasks to subordinates without further checking to see whether the said tasks have been carried out. Such a manager is simply so busy that in the end everything passes them by without their intervention.

3. Do not forget about your weaknesses

Any manager who thinks they are an expert on everything cannot be successful in the long term. The best managers are well aware of their weaknesses and know how to surround themselves with people who are strong in these areas.

4. Do not get rid of people with different views

Bad managers surround themselves only with yes men who never disagree with them. They simply believe that they cannot be mistaken and strongly enforce their decisions without considering the opinions of other people.

5. Be careful about how you treat people when you go up

As the classic says, you'll meet them on the way down. Everyone will experience a moment in their career when they start to go down. Precisely at these times you will need support.

6. Do not underestimate relationship building

Today excellent results, perhaps unfortunately, are not enough: relationships play a major role too. Thus a good manager must be able to "sell" themselves to influential people around them by creating the best PR for themselves. Of course, they must be able to balance sincere presentation of their results against excessive servility.

7. Do not think you can separate your work and private reputation

No senior manager can rely on people ignoring his private life. Problems with alcohol, drugs, promiscuity or other addictions clearly show that you are not able to manage your life.

-kk-

    Hloupé chyby v manažerské kariéře

    Za problémy ve své manažerské kariéře si z velké části můžeme sami. Nezachrání nás přitom ani vysoká inteligence ani dlouhé roky zkušeností. Zkrátka i ti nejlepší dělají své kariéře chyby, které jsou hloupé a které bychom do nich neřekli. Chcete-li se takových chyb vyvarovat, mohou vám být velmi užitečné rady zveřejněné nedávno na serveru forbes.com.

    1. Nemyslete si, že uspějete ve všem

    Úspěšní manažeři mají sklon podléhat jisté aroganci. Věří, že uspějí ve všem, na co sáhnou, a navíc je v tom utvrzují jejich obdivovatelé. Přílišné sebevědomí ale nikdy nemůže trvat věčně.

    2. Nepřestávejte vnímat detaily

    S pracovními úspěchy přichází povýšení a také větší odpovědnost. Manažeři pak brzy přestávají vnímat všechny detaily, které jim až doposud pomáhaly k úspěchu. Typickým příkladem je delegování úkolů podřízeným bez zpětné kontroly, zda byly splněny. Jste zkrátka příliš vytížení, takže nakonec všechno běží kolem vás bez vašeho přičinění.

    3. Nezapomínejte na své slabé stránky

    Manažer, který si myslí, že je odborník na všechno, nemůže být dlouhodobě úspěšný. Nejlepší manažeři dobře vědí o svých slabostech a umějí se obklopit lidmi, kteří mají v těchto oblastech naopak silné stránky.

    4. Nezbavujte se lidí s odlišnými názory

    Špatní manažeři se obklopují pouze přitakávači, kteří jim nikdy neodporují. Jsou zkrátka přesvědčeni, že se nemohou mýlit a tvrdě prosazují svá rozhodnutí bez zvážení názorů jiných lidí.

    5. Dávejte si pozor, jak se chováte k lidem, když jdete nahoru

    jak říká klasik, budete je potkávat, až budete padat dolů. Každý ve své kariéře zažije okamžik, kdy začne padat dolů. Právě v těchto chvílích budete potřebovat podporu.

    6. Neopomíjejte budování kontaktů

    Mít vynikající výsledky dnes, možná bohužel, nestačí. Velmi silnou roli hrají i vztahy. Dobrý manažer se proto musí umět „prodat“ vlivným lidem kolem sebe, dělat sám sobě to nejlepší PR. Samozřejmě je třeba umět vyvážit upřímnou prezentaci svých výsledků s přílišnou servilitou.

    7. Nemyslete si, že je možné oddělit pracovní a soukromou pověst

    Vysoce postavený manažer nemůže spoléhat na to, že si nikdo nebude všímat jeho soukromého života. Problémy s alkoholem, drogami, promiskuitou či dalšími závislostmi jasně ukazují, že nedokážete řídit svůj život.

    -kk-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com