How to introduce yourself to a team as their new manager

Jak se představit týmu jako nový manažer

Are you a new manager about to introduce yourself to your team? The way you introduce yourself to subordinates determines, to some extent, how successful you will be in leading them. Avoid spoiling the first impression you make by reading the following tips.

These tips were published by the Harvard Business Review.

Introduce yourself and your experience

Getting started is easy: say who you are by stating your name and your experience. Describe your background as well as the skills and knowledge you will bring to the team. Keep the introduction short, powerful and light-hearted. Remember to smile.

State your strengths and values

Say what your core values are, what you want to focus on and what you are good at. Give just two or three main points, something your subordinates can latch on to and remember.

Communicate your vision to the team

Even though you are just starting out as the manager of the team in question, you probably already have some ideas of what you want to happen with the team. These ideas need not be too specific; a general but clearly explained and sufficiently appealing vision will suffice. Communicate this to your team at the first meeting.

Pay the team a compliment

A good way to introduce yourself to someone is to compliment them. By complimenting someone, you will gain their sympathy; this is also true of a team. You will thus start off the relationship on the right foot.

Give the team a simple task

In order to make your first meeting with the team productive and have team members feel they are doing their bit towards building a new future, it is a good idea to ask them to complete a simple task. This need not (and should not) be anything complicated. For example: write down three things about the team's work that should change, or three strengths that the workers themselves think they bring to the team.



-mm-

    Jak se představit týmu jako nový manažer

    Jste nový manažer a chcete se představit svému týmu? To, jak se svým podřízeným uvedete, do určité míry určuje, jak budete úspěšní při jejich vedení. Nezkazte zbytečně první dojem, který u svého týmu vyvoláte, a přečtěte si následující tipy, jak se představit.

    Tyto tipy uveřejnil web Harvard Business Review.

    Představte se a řekněte vaše zkušenosti

    Začátek je jednoduchý – řekněte, kdo jste, jak se jmenujete a jaké jsou vaše zkušenosti. Řekněte, co máte za sebou a co tedy vlastně do týmu přinášíte za dovednosti a znalosti. Úvod vašeho představení musí být krátký, úderný a odlehčený. Nezapomeňte na úsměv.

    Uveďte vaše přednosti a hodnoty

    Řekněte, co jsou vaše hlavní hodnoty, na co se chcete zaměřovat a v čem jste dobří. Uveďte jen dva tři hlavní body – něco, na co se vaši podřízení budou moci upnout a co si zapamatují.

    Předejte týmu svoji vizi

    Přestože teprve začínáte jako manažer dotyčného týmu, určitě už máte nějaké představy, co vlastně chcete, aby se s týmem stalo. Nemusí se jednat o žádné konkrétní představy – stačí obecná, ale jasně vysvětlená a dostatečně atraktivní vize. Tu svému týmu sdělte hned při prvním setkání.

    Složte svému týmu nějakou poklonu

    Dobrým způsobem, jak se někomu představit, je složit mu nějakou poklonu. Tím, že někomu složíte kompliment, si totiž získáte jeho sympatie. To platí i u kolektivu. Složte tedy týmu nějakou poklonu a tím vykročíte do vzájemného vztahu tou správnou nohou.

    Zadejte týmu nějaký jednoduchý úkol

    Aby vaše první setkání s týmem bylo produktivní a aby měl členové týmu pocit, že přidávají ruku k dílu při budování nové budoucnosti, je dobrý nápad je požádat o vypracování jednoduchého úkolu. Nemusí (a ani nesmí) se jednat o nic složitého. Například napsat tři věci, které by se na práci týmu měly změnit, nebo tři silné stránky, které dotyčný pracovník podle svého názoru do týmu přináší.



    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
    Štítky: Kariéra