Preparing for a management job interview? Questions to ask to make a good impression

Chystáte se na pohovor na manažerskou pozici? Poradíme vám, na co se zeptat, abyste zaujali

Your task at a first interview is to sell yourself. More specifically, your main aim is for the recruiter or your potential boss to invite you to a second interview. On the one hand, it is of course desirable to show your best side and impress the interviewer with your skills and experience. On the other hand, it is very important to distinguish yourself from other candidates. To achieve that, you need to turn the one-sided interview into an interactive dialogue in which you appear as the interviewer's equal. So when you are asked: “Do you have any questions?”, this is the ideal moment to stand out.

"Why do you yourself like working here?"

As Forbes states, no recruiter is likely to expect this question, which, despite its seeming simplicity, forces them to think. The task of the person seeking to fill a job vacancy is to offer such conditions that will attract top-quality candidates. By asking the above question, you have temporarily switched roles: you became the buyer and the recruiter a seller. You improve your image by making it clear you will not just accept any position.  Moreover, you will become closer to the recruiter because you are getting on a personal level (by asking for a personal opinion). You will thus kill several birds with one stone and leave a unique impression.

"What did you find so interesting in my CV that you decided to invite me here?"

If a company is willing to spend time and resources interviewing you, they are serious about you. By asking this question, you get to know an important piece of information: what it is that the company is looking for. Then you know what you should stress during the rest of the interview. Don't talk only about yourself, but use the newly acquired information to describe as specifically as possible what you can do for the company and how the company will benefit from your work. You will become not just a commodity, but a specific solution, and the recruiter will know exactly how you will be able to benefit the company.

"What kind of management style are my potential subordinates used to?"

Of course, as a future manager you have to ask about your potential subordinates as well. For example, ask what management style they are used to and how you can best communicate with them. The fact you are interested in the human and communication side of your future role will certainly impress the recruiter.

 

-mm-

    Chystáte se na pohovor na manažerskou pozici? Poradíme vám, na co se zeptat, abyste zaujali

    Úkolem prvního kola pohovoru je prodat sám sebe. Trochu konkrétněji, vaším hlavním cílem je, aby vás personalista či potenciální manažer pozval na druhé kolo pohovoru. Na jednu stranu je samozřejmě žádoucí, abyste se ukázali v tom nejlepším světle a zapůsobili svými schopnostmi a zkušenostmi. Na druhou stranu je ale především důležité, abyste se odlišili od ostatních kandidátů. K tomu je potřeba učinit z jednostranného interview více interaktivní rozhovor, ve kterém se ukážete jako rovnocenný partner personalisty. A právě moment, kdy se vás ten druhý zeptá: „Máte nějaké dotazy?“, je ideální příležitostí zazářit.

    Proč vám osobně se líbí zde pracovat?“

    Jak uvádí Forbes, náborář tuto otázku s největší pravděpodobností nečeká a i přes svou jednoduchost ho nutí k zamyšlení. Úkolem člověka, který nabízí volnou pozici, je nabídnout takové podmínky, které přilákají kvalitní kandidáty. A položením výše zmiňované otázky jste dočasně prohodili role, vy jste se stali kupujícím a personalista prodejcem. Tím se ukážete v prestižním světle, protože z tohoto dotazu je jasné, že nebudete brát jakoukoliv pozici. Navíc se s personalistou sblížíte tím, že se spolu dostáváte na osobní úroveň, jelikož se ptáte na jeho osobní názor. Zabijete tedy několik much jednou ranou a zanecháte výjimečný dojem.

    Co vás v mém životopise zaujalo natolik, že jste mě sem pozval/a?“

    Jestliže je firma ochotna utrácet svoje peníze a čas za to, aby vás pozvala na pohovor, myslí to s vámi vážně. Touto otázkou získáte důležitou informaci, a sice o co hlavně firmě jde. A tedy co máte v dalším průběhu pohovoru zdůrazňovat. Nemluvte pak pouze o sobě, ale použijte tyto nově nabyté informace k tomu, abyste vylíčili co nejkonkrétněji, co můžete pro firmu udělat a jaké z vaší práce budou plynout konkrétní výhody. Nestanete se tak v očích personalisty pouze komoditou, ale řešením, u kterého konkrétně ví, v čem a jak společnosti pomůže.

    Na jaký manažerský styl jsou zvyklí mojí potenciální podřízení?

    Samozřejmě, jakožto budoucí manažer se musíte zeptat i na své potenciální podřízené. Zeptejte se tedy například, na jaký manažerský styl jsou zvyklí a jak s nimi budete moci nejlépe komunikovat. To, že se zajímáte o lidskou a komunikační stránku vaší budoucí role, recruitera určitě zaujme.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
    Štítky: Kariéra