Five tips on recognising a managerial position is not your best option

5 tipů, jak poznat, že manažerská pozice není pro vás ta nejlepší volba

A managerial position is the dream of many ambitious workers. But not every aspiring leader is cut out for the job. If you are wondering whether a management career is right for you, try reflecting on the following five points. You may recognise yourself in them, and if so, it might be time to consider a different career path.

You do not like people and are not a communicative type

If the thought of constant contact with people brings furrows to your brow and you regard communication as a necessary evil, then perhaps a management role is not for you. As INC.com states, managers spend most of their time interacting with others, be it motivating a team, resolving conflicts, or simply listening to the needs of subordinates. If you can't imagine you would find this fulfilling, you may be better off remaining in the role of a professional rather than a leader.

You regard delegating as a weakness

Do you subscribe to the notion that whatever you don't do yourself will turn out badly? That could be a big problem as the ability to delegate is a key trait of a successful manager. If you tend to keep a tight grip on everything and are unwilling to trust your team, not only will you be overloaded, but the team will lack confidence and motivation.

The idea of not having a precise plan every day scares you

Management work is often about improvisation. Be it unexpected team problems, last-minute changes or constantly shifting priorities, you have to be flexible. If you need every day to go exactly as planned, you are likely to face frequent frustration in your managerial role.

You are afraid of conflict

Conflicts are a natural part of any work environment, and a manager should be able to deal with them effectively and with a sense of perspective. If the idea of confrontation is a nightmare for you and you would rather avoid it at all costs, this may mean you would find a managerial role more stressful than enjoyable.

You can't motivate the people around you

A successful manager has to be able to inspire and motivate their team. Can you imagine yourself motivating and inspiring someone? If not, then you should beware because a successful manager must be able to understand the individual needs and goals of their subordinates.

 

-mm-

    5 tipů, jak poznat, že manažerská pozice není pro vás ta nejlepší volba

    Manažerská pozice je snem mnoha ambiciózních pracovník. Ne každý aspirující lídr je ale pro tento úkol stvořen. Pokud uvažujete o tom, zda je pro vás manažerská dráha tou pravou, zkuste se zamyslet nad následujícími pěti body. Může se totiž stát, že se v nich poznáte, a pokud ano, možná je čas zvážit jinou kariérní cestu.

    Nemáte rádi lidi a nejste komunikativní typ

    Pokud se vám při představě neustálého kontaktu s lidmi rosí čelo a komunikaci považujete za nutné zlo, pak možná manažerská role nebude pro vás. Jak uvádí INC.com, manažeři tráví většinu svého času interakcemi s ostatními, ať už jde o motivování týmu, řešení konfliktů nebo prosté naslouchání potřebám svých podřízených. Pokud si neumíte představit, že by vás toto naplňovalo, možná je lepší zůstat v roli odborníka než lídra.

    Delegování vám přijde jako slabost

    Vyznáváte názor, že co si neuděláte sami, to nedopadne dobře? To by mohl být velký problém. Schopnost delegovat je totiž jedním z klíčových znaků úspěšného manažera. Pokud máte tendenci všechno držet pevně ve svých rukou a nejste ochotni věřit svému týmu, nejenže budete přetížení, ale tým bude postrádat důvěru a motivaci.

    Představa, že byste neměli každý den přesný plán, vás děsí

    Manažerská práce je často o improvizaci. Ať už jde o nečekané problémy v týmu, změny na poslední chvíli nebo neustále se měnící priority, je třeba být flexibilní. Pokud potřebujete, aby každý den probíhal přesně podle plánu, budete v manažerské roli pravděpodobně čelit časté frustraci.

    Bojíte se konfliktů

    Konflikty jsou přirozenou součástí jakéhokoli pracovního prostředí a manažer by měl být schopen je řešit efektivně a s nadhledem. Pokud je pro vás myšlenka konfrontace noční můrou a raději byste se jí vyhnuli za každou cenu, může to znamenat, že manažerská role vás bude více stresovat než těšit.

    Nedovedete motivovat lidi kolem sebe

    Úspěšný manažer musí být schopen inspirovat a motivovat svůj tým. Že si sami sebe neumíte představit, jak někoho motivujete a inspirujete? Pak byste měli zpozornět. Úspěšný manažer totiž musí umět porozumět individuálním potřebám a cílům svých jednotlivých podřízených.

     

    -mm-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele

    Štítky: Kariéra