Why leaders must be authentic: employees can spot insincerity

Proč musíte být jako lídři autentičtí, aneb podřízení poznají faleš

Professional articles on management often highlight authenticity as a crucial trait of a good leader. So why is authenticity essential for managers, and how come employees will not be fooled if you try to be someone you are not?

Building trust

According to Forbes, authenticity in leadership is one of the key factors in establishing mutual trust between employees and their managers. An authentic leader who is not afraid to be themselves and avoids putting on a façade will naturally earn the trust of their team. Trust, in turn, is fundamental to team building, employee development and overall flexibility. Conversely, if a manager acts insincerely or pretends to be someone they are not, employees will quickly recognise it, which puts an end to any efforts to build trust.

Creating a safe and productive environment

Only when there is mutual understanding and trust between manager and employees can a leader foster a positive and productive work environment. When team members see that their manager is not just putting on an act, and that they too can be themselves, they will be more relaxed at work and reach their full potential.

Regarding mistakes as opportunities

A manager who is honest and not afraid to admit mistakes sends a clear message to their team: mistakes are a natural part of growth, development and success. If, however, a leader tries to present themselves as an infallible expert who always knows best, they will fail as a role model. In such an environment, employees will never view mistakes as learning opportunities. This stifles the team's growth potential, as employees may try to avoid mistakes at all costs, or ignore and possibly even conceal them.

 

-mm-

    Proč musíte být jako lídři autentičtí, aneb podřízení poznají faleš

    V odborných článcích se v souvislosti s managementem často mluví o autenticitě a o tom, že dobrý lídr musí být „skutečný“. Proč musíte být coby manažeři autentičtí a proč u podřízených neprojde, když si budete hrát na někoho, kdo nejste?

    Vybudování důvěry

    Podle Forbesu je autenticita na straně vedoucího jednou z klíčových věcí při budování vzájemné důvěry mezi pracovníky a jejich nadřízeným. Autentický lídr, který se nebojí být sám sebou a který si na nic nehraje, ve členech týmu vzbuzuje přirozenou důvěru. A právě důvěra je pak klíčová v budování týmu, v rozvoji pracovníků i ve flexibilitě týmu. Naopak, pokud má manažer tendenci se chovat neupřímně a hrát si na někoho, kým není, podřízení to velmi brzy poznají a s budováním důvěry je konec.

    Budování bezpečného a produktivního prostředí

    Teprve když panuje mezi vedoucím a jeho podřízenými vzájemné pochopení a důvěra, může se manažerovi podařit vybudovat pro svůj tým pozitivní a produktivní pracovní prostředí. Teprve když členové týmu vnímají, že na ně nehraje manažer žádné hry a že i oni tedy mohou být sami sebou, mohou pracovníci pracovat skutečně v klidu a mohou dosáhnout svého maximálního potenciálu.

    Podpora vnímání chyb jako příležitostí

    Když je manažer upřímný a nebojí se přiznat chybu, dává tím i svým podřízeným najevo, že chyba je nutnou součástí rozvoje, růstu a úspěchu. Jestliže se ale nadřízený snaží za každou cenu působit jako neomylný expert, který všechno vždy ví nejlépe, nemůže být pro členy týmu dobrým vzorem a jeho podřízení tak nikdy nebudou vnímat chyby jako příležitosti. Tím se samozřejmě zabíjí potenciál růstu celého týmu, jelikož pracovníci se budou chtít chybě vyhnout za každou cenu, případně je budou ignorovat nebo nepřiznávat.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com