Three questions that will interest your investor

Tři otázky, které budou zajímat vašeho investora

Not everyone can put business ideas into practice without external financial support. Entrepreneurship often has hard beginnings; however, it will stand on a more solid foundation if everyone knows why and for what price they entered the business ...

And this should also be known to your investors; therefore, Francine Hardaway, co-founder of Partners Stealthmode, has shared via the Fast Company three questions which she had to face fifteen years ago when founding her company. Make sure that you have an immediate answer to possible doubts from investors.

Do I want to be a part of this business?

This question tells you that it is never about a product or service that you are currently providing but about the way you shape your business. The mentality of your business is usually formed around the average product(s) that you offer. Even Microsoft may not offer the best products in the world; however, it does have an incredibly profitable business.

Some products or plans may have a great idea hidden at the core, but will never be an investor target because the target group is too small, there are too many legal barriers, or you are unable to provide adequate material or conditions for production.

Do I want to work with this team?

Okay, the business has potential but what about the people who manage business processes? Perhaps this question is the most important for the investor to consider. Sometimes the entrepreneur does have all the prerequisites and properties that correspond to the expectations of the investor; however, the team is made up of inexperienced or not very loyal employees.

Hardaway says that she often encounters entrepreneurs who are trying to do everything themselves without the help of other people whom they would like to invite to the team but think they do not have enough money. Conversely, it also happens that they lack financing precisely because, among other things, they do not have their own team. The author believes an entrepreneur without a team is a bad bet for investors. There are weaknesses in certain aspects of the business but no one who could strengthen these areas. Moreover, who will lead the business when the entrepreneur him-/herself will just not be able to do it?

The best entrepreneurs generate such enthusiasm that attracts other people, who jump on a speeding bus and will drive the business forward. If this does not happen, then they are not the right people for your startup.

Do I want to be a part of this company right now?

Is it the first company in the market, which can be a problem because the market will need to be educated first, or is it another of similar businesses on the market that may already be oversaturated? Proper timing of entry is a key. Think about this when coming up with your business vision.

Are your thoughts attractive enough to become a business opportunity? Do you have the support of a strong coherent team? Is the timing right? If so, you will ward off an investor's concerns.

-bn-

    Tři otázky, které budou zajímat vašeho investora

    Ne každý si dokáže uvést své podnikatelské nápady do praxe bez cizí finanční podpory. Podnikání má často tvrdé začátky, avšak o to pevnější základy, jestliže každý ví, proč a za jakou cenu se právě do tohoto business plánu začlenil…

    A právě to musí vědět i vaši investoři, a proto Francine Hardaway, spoluzakladatelka Stealthmode Partners prostřednictvím serveru Fast Company sdílela tři otázky, kterým sama musela čelit, když před patnácti lety zakládala svou společnost. Ujistěte se, že na možné pochybnosti ze stran investorů budete mít připravenou odpověď.

    Chci být součástí tohoto businessu?

    Tato otázka vám říká, že to nikdy není o výrobku nebo službě, kterou aktuálně poskytujete, ale o způsobu, jakým váš business utváříte. Mentalita vašeho podniku se většinou utváří okolo vašeho řekněme průměrného produktu(ů), který nabízíte. Microsoft také nemá ty nejlepší produkty na světě, za to má neuvěřitelně ziskový business.

    Některé produkty nebo plány možná mají v jádru ukrytou skvělou myšlenku, avšak nikdy nebudou investorským cílem, protože je cílová skupina příliš malá, existuje příliš mnoho legislativních bariér nebo nejste schopni zajistit odpovídající materiál nebo podmínky pro výrobu.

    Chci spolupracovat s tímto týmem?

    Dobře, business má potenciál, ale co ti lidé, kteří spravují podnikové procesy? Možná právě tato otázka je tou nejdůležitější, kterou si investor pokládá. Někdy se stává, že podnikatel sám má sice veškeré předpoklady a vlastnosti, které odpovídají očekáváním investora, ale jeho tým se skládá s nezkušených nebo nepříliš loajálních zaměstnanců.

    Hardaway tvrdí, že se často setkává s podnikateli, kteří se snaží dělat všechno sami bez pomoci dalších lidí, které by přizvali do týmu, neboť se domnívají, že na to nemají dostatek financí. Naopak se také stává, že nemají finance právě proto, že kromě jiných věcí jim chybí vlastní tým. Podnikatel, který nemá tým je špatnou sázkou pro investora, domnívá se autorka. V určitých aspektech podnikání má slabé stránky a není zde nikdo jiný, kdo by tento faktor posílil. Navíc, kdo bude řídit obchody, když samotný podnikatel zrovna nebude moci?

    Nejlepší podnikatelé generují takové nadšení, které přiláká další lidi, jež naskočí do rozjetého vlaku a budou řídit business vpřed. Pokud se tak neděje, pak to nejsou ty správné osoby pro váš startup.

    Chci být součástí tohoto podniku právě nyní?

    Jedná se o první společnost na trhu, což může být problém, protože trh bude nutné nejdříve edukovat, anebo jde o další z podniků podobného typu na trhu, který tak může být už přesycen? Správné načasování vstupu na trh je klíčové. Zamyslete se nad tím při vymýšlení podnikatelské vize.

    Jsou vaše myšlenky dostatečně atraktivní, aby se staly obchodní příležitostí? Máte podporu silného koherentního týmu? Je načasování správné? Pokud ano, zažehnali jste investorovy obavy.

    -bn-

    Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company