Three areas to focus on to become a successful leader

3 oblasti, na které se musí zaměřit ten, kdo chce být úspěšným lídrem

Not everyone in a management position is a good and successful leader, capable of motivating employees to give their best possible performance and providing the team with a common vision. Some managers excel in the necessary hard skills but may lack sufficient communication skills. Or, on the contrary, they know how to communicate really well but are not experts in their own field. There are three traits and areas which anyone wanting to be a good leader must focus on and which need to be balanced. These three areas are covered in this article.

General attitude

As the Harvard Business School states, the foundation stone of leadership is the general attitude of the person in question. This trait is at the very base of the imaginary pyramid of leadership; everything depends on it. The given person must have the right attitude, possess the desire to lead others and motivate them, to innovate and keep developing at all times. They must also be able to find a compromise and set aside their ego when necessary. Only with these traits can they then develop the other management skills and only then will their further development be much easier. Decide for yourself if you really have this attitude and the personality enabling you to be a good leader.

Soft skills

Among the soft skills every successful leader must have are primarily communication skills, the ability to empathise and psychological resilience. Some people are born with these traits, others have to learn them. However, all managers must actively practise and develop these soft skills. Do not underestimate the importance of interpersonal communication, body language and the way you talk to employees, and develop these skills in the long term.

Hard skills

Even the best manager with polished soft skills will not achieve much with their team if they do not understand the specifics of the work agenda of team members. Being a good manager is not just about reading a few books on personal development; you must have the necessary specialised hard skills. Be an expert in the given field, know the specifics of the work of your subordinates and thus be able to give them expert advice if necessary. Only then will they respect you and be willing to strive towards the common goals under your leadership.

 

-mm-

    3 oblasti, na které se musí zaměřit ten, kdo chce být úspěšným lídrem

    Ne každý, kdo je na manažerské funkci, je skutečně dobrým a úspěšným lídrem, který dovede své podřízené motivovat k lepším výkonům a kdo jim je schopný předat společnou týmovou vizi. Někteří manažeři excelují v potřebných tvrdých dovednostech, ale chybí jim dostatečné komunikační dovednosti. Nebo naopak dovedou skvěle komunikovat, ale nejsou experty ve svém oboru. Existují tři charakteristiky či oblasti, na kterých musí zapracovat každý, kdo chce být dobrým lídrem, a které u daného člověka musí být v rovnováze. Na tyto tři oblasti se zaměříme dnes v tomto článku.

    Životní postoj

    Jak uvádí Harvard Business School, základním kamenem leadershipu je životní postoj a přístup dotyčného člověka. Je to vlastnost, která v samotném základu pomyslné pyramidy leadershipu a na které tedy vše stojí. Daný člověk musí mít ten správný přístup, musí mít touhu vést ostatní, motivovat je, inovovat a stále se posouvat dopředu. Musí také mít schopnost najít kompromis a upozadit svoje ego, když je to potřeba. Jenom s těmito vlastnostmi lze pak rozvíjet ostatní manažerské dovednosti a další postup bude pro dotyčného o mnoho jednodušší. Sami si sobě zodpovězte otázku, jestli tento přístup opravdu zastáváte a jestli se osobnostně hodíte na to být lídrem.

    Měkké dovednosti

    Mezi měkké dovednosti, které musí mít úspěšný lídr, patří především komunikační dovednosti, schopnost empatie a psychická odolnost. S těmito vlastnostmi se někdo rodí, někdo se je musí cíleně naučit. Platí ovšem, že všichni manažeři musí své měkké dovednosti aktivně posilovat a trénovat. Nepodceňujte důležitost mezilidské komunikace, řeči těla a způsobu jednání se svými podřízenými a tyto schopnosti u sebe dlouhodobě rozvíjejte.

    Tvrdé dovednosti

    I sebelepší manažer s vytříbenými měkkými dovednostmi toho se svým týmem příliš nesvede, pokud nebude chápat specifika náplně práce svých podřízených. Být dobrým manažerem neznamená jen přečíst si několik knih o seberozvoji. Musíte mít i potřebné expertní, tvrdé znalosti. Buďte expertem v daném oboru, vyznejte se ve specifikách práce vašich podřízených a buďte tak schopni jim poskytnout odbornou radu, když ji potřebují. Jedině tak vás budou uznávat a budou ochotní pod vaším vedením plnit společné cíle.

     

    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
    Štítky: Leadership