A good manager manages both their team and their time well. Good time management is not only the basis for success, but also something a manager should teach subordinates and serve as their role model in this regard. Learn to manage time effectively so that both you and your subordinates will be more successful. Here are some tips on being more productive thanks to effective time management.
No "empty spots"
According to The Muse, one of the best tricks is to identify phases of the day when you are doing nothing (like commuting) and seek ways to use even this time effectively.
Five priorities
You should have five priorities in your life, into which you put maximum effort. Not more, because then your focus would be too distracted.
Eliminate distractions
Try somehow to eliminate things that interfere with your work the most, thus causing procrastination. When you have to focus on a certain task, for instance, turn off your phone.
Schedule empty spaces
Bill Gates once said that one of the most important things is to schedule a time each day in which there are no tasks. You can then use this time if unexpected circumstances arise.
Learn to relax
Relaxation is key to efficient work. Learn to relax and occasionally take a vacation, during which you will really not work.
Break from social networks
Devote less time to social networks than you have been until now. Sometimes even schedule a break from them lasting several days.
-mm-
Několik tipů, jak být produktivnější díky efektivnímu time managementu
Dobrý manažer neřídí efektivně jenom svůj tým, ale především i svůj čas. Dobrý time management je nejenom základem úspěchu, ale i něco, co by měl manažer učit své podřízené a v čem by jim měl jít příkladem, Naučte se zacházet s časem účelně a efektivně a budete tak úspěšnější jak vy, tak i vaši podřízení. Zde je několik tipů, jak můžete být produktivnější díky efektivnímu time managementu.
Nemějte „hluchá místa“
Podle webu The Muse je jedním z nejlepších triků najít fáze dne, kdy nic neděláte (například dojíždění do práce) a najít způsob, jak i tento čas efektivně využít.
Mějte pět priorit
Ve svém životě byste měli mít pět priorit, na které se maximálně zaměřujete. Ne více, protože pak už bude vaše soustředění příliš „rozkouskované“.
Eliminujte rušivé elementy
Snažte se nějak eliminovat věci, které vás nejvíce ruší v práci a způsobují prokrastinaci. Například si po dobu, kdy se musíte soustředit na určitý úkol, vypněte telefon.
Plánujte si prázdná místa
Bill Gates jednou řekl, že jednou z nejdůležitějších věcí je naplánovat si v každém dni čas, kdy nemáte žádný úkol Tento čas pak můžete využít, když se vyskytnou neočekávané okolnosti.
Naučte se odpočívat
Odpočinek je pro efektivní práci zcela klíčový. Naučte se relaxovat a občas si dopřejte dovolenou, kde skutečně pracovat nebudete.
Dejte si pauzu od sociálních sítí
Věnujte sociálním sítím méně času, než doposud. Občas si od nich na několik dní dejte plánovanou pauzu úplně.
-mm-