One of the most important tasks of any manager is to boost the confidence of subordinates and gradually help them become more effective and assertive as workers. A bad manager who merely issues employees with directives will create a toxic environment; a good manager, on the other hand, supports team members in their personal development, motivates them and helps them gain confidence in what they are doing. This article offers six tips on how to motivate employees and boost their confidence on a daily basis.
Listen to the opinions and feelings of your employees
According to TED.com, you must first of all rekindle and perfect your listening skills. When an employee is talking, you must genuinely listen to them, think about what they are saying and take into account their ideas and opinions.
When communicating with employees, use the same phrases they use
One excellent psychological trick that will help you build rapport with subordinates and boost their confidence is to mirror the way they communicate. This means you should use the same phrases and communication style they use.
Treat employees as unique individuals
People can tell if you are only pretending to be interested in them and just treating them in the same, universally applicable way you treat everyone else. The key to motivating employees and boosting their confidence is to regard them as truly unique individuals and take into consideration their specifics when talking to them.
Be a member of the team and go through everything together
The working morale of the whole team is best supported by being a proper part of it and dealing with all situations as a group.
Publicly praise a job well done
If you want your team members to produce excellent work and give of their best, you must offer them something in return for a job well done, among other things by praising them publicly and highlighting their work within the team.
Tolerate mistakes and teach employees to learn from them
If you criticise your employees for every little mistake they make, they will soon retreat into their comfort zone and not want to advance their skills any further. Be appropriately tolerant when it comes to mistakes and teach your employees to learn from their failures.
-mm-
6 tipů, jak každý den motivovat podřízené a zvedat jim sebevědomí
Jedním z důležitých poslání manažera je zvedat zdravé sebevědomí svých podřízených a postupně jim tak pomáhat stávat se efektivnějšími a asertivnějšími pracovníky. Špatný vedoucí, vytvářející toxické prostředí, pouze direktivně nařizuje svým podřízeným, co mají dělat. Dobrý vedoucí ale naopak své podřízené podporuje v jejich osobním rozvoji, motivuje je a pomáhá jim získávat sebevědomí v tom, co dělají. V tomto článku si ukážeme šest tipů, jak můžete každý den motivovat podřízené a zvedat jim sebevědomí.
Naslouchejte názorům a pocitům svých podřízených
Podle TED.com je v prvé řadě nutné oprášit a prohloubit vaše schopnosti naslouchat. Když zaměstnanec mluví, skutečně mu naslouchejte, přemýšlejte o tom, co říká, a berte jeho nápady a podněty v potaz.
Při komunikaci se zaměstnanci používejte stejný slovník, jako oni
Jedním ze skvělých psychologických triků, díky kterým vybudujete důvěru mezi vámi a podřízenými a díky kterým jim dodáte tolik potřebné zdravé sebevědomí, je zrcadlit jejich způsob komunikace. A to především co se týče výrazů a komunikačního stylu, který používají.
Chovejte se k podřízeným jako k individuálním a jedinečným osobnostem
Lidé poznají, pokud zájem o ně pouze předstíráte a pokud ke všem lidem zaujímáte stejný, paušální postoj. Klíčem k motivaci pracovníků a zvýšení jejich sebevědomí je, že že se k nim budete chovat jako ke skutečně unikátním osobnostem a budete brát v potaz jejich individuální specifika při tom, když s nimi jednáte a komunikujete.
Buďte součástí týmu a vše prožívejte s ním
Pracovní morálku celého týmu nejlépe podpoříte tak, že budete jeho skutečnou součástí a všechny situace a události budete řešit jako skupina.
Veřejně chvalte dobře odvedenou práci
Jestliže chcete, aby vaši podřízení odváděli nadstandardní práci a podávali nejlepší možný výkon, musíte je za dobře odvedenou práci a snahu odměňovat mimo jiné tím, že je budete veřejně chválit a vyzdvihovat v rámci týmu.
Tolerujte chyby a naučte podřízené si z nich brát ponaučení
Pokud budete své podřízené kritizovat za každou chybu, kterou udělají, brzy se uzavřou ve svém komfortní zóně a nebudou se snažit posouvat hranice svých schopností. Buďte přiměřeně tolerantní vůči chybám a naučte své podřízené si ze svých přešlapů brát ponaučení.
-mm-