Jako manažer musíte se svými podřízenými probírat i ta méně populární témata. Řešení konfliktů, podávání negativní zpětné vazby nebo třeba předávání nepříjemných zpráv od vedení firmy. Jak s podřízeným efektivně vést konverzaci na nepříjemné téma? Zde je několik tipů.
Tento text vychází z článku na webu INC.com.
V prvé řadě je nutné, abyste do konverzace šli s ověřenými, správnými a objektivními informacemi. Zjistěte si o daném tématu co možná nejvíce informací dopředu a neřešte nic jenom na základě domněnek.
Jsou méně a více vhodné časy i méně a více vhodná místa pro složité konverzace. Vyberte místo, kde budete mít klid, a stejně tak vyberte i ideální okamžik – to třeba nebude pondělí dopoledne, kdy má daný podřízený nejvíc práce.
Nenechte se podřízeným zaskočit. Jelikož se jedná o složité téma, dá se očekávat i silná reakce ze strany podřízeného. Připravte se na to, co asi bude podřízený říkat, a připravte si i protiargumenty proti jeho potenciálním námitkám.
Byť se jedná o složité a určitě i pro vás emotivní téma, snažte se dát emoce stranou. Řešte celou věc racionálně a udržujte si profesionalitu a nadhled za každou cenu.
Když už otevřete nepříjemné téma, neklouzejte jenom po povrchu. Tím u podřízeného akorát můžete vyvolat frustraci. Jděte do jádra problému a situaci řešte jako celek.
Při řešení nepříjemných témat nezřídka padnou i ostrá slova nebo názory, které jednoduše vyvěrají z pocitu frustrace, bezpráví nebo ohrožení na straně podřízeného. I když samozřejmě nesmíte podřízeného nechat překročit určitou hranici, zároveň platí, že si nesmíte nic brát příliš osobně.
-mm-
Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele