-mm-
Lidé pracující na manažerských pozicích jsou kvůli své zodpovědnosti často vystaveni vyššímu stresu než jejich podřízení. Situace je mnohdy o to horší, že kvůli svému postavení a kvůli tomu, že jdou ostatním příkladem, nemohou svůj stres nijak projevovat (nebo si to alespoň myslí) a snaží se ho před ostatními spíše utajit. To je ale z dlouhodobého hlediska cesta k vyhoření. Přinášíme vám několik rad, jak se se stresem vyrovnat.
Jak uvádí web TED.com, manažeři mají tu výhodu, že mohou svoji práci delegovat na své podřízené. Řada z nich to ale nechce nebo neumí dělat. Nebojte se práci předávat svým podřízeným a vypracujte systém efektivní delegace práce.
Tato rada platí pro manažery stejně jako pro kohokoliv jiného, kdo je ve stresu. A zní: když nevíte, kudy kam, nezaobírejte se detaily a neztrácejte čas na nedůležité věci. Určete si své priority a soustřeďte se na ně. A především, soustřeďte se na věci, které můžete ovlivnit, a na ty ostatní neplýtvejte svými kapacitami.
I manažeři musí umět relaxovat. Nezapomínejte si plánovat i odpočinek a nepropadejte kvůli stresu workoholismu. Jedině pokud budete kvalitně odpočívat budete pak schopni i kvalitně a efektivně pracovat.
Pokud čelíte stresu, nemusíte si to nechávat pro sebe. Naopak, je to dobrá příležitost toto téma otevřít i se svým týmem a ukázat svým podřízeným, že se o tématu psychického zdraví a zvládání stresu má mluvit otevřeně.
-mm-