How to combat stress of team members

Jak bojovat se stresem u svých podřízených

Stress is a big enemy of an effective workplace and the successful functioning of a team. While stress at certain levels can be even productive and positive, too much stress leads to fatigue, a higher error rate, disagreements within a team and eventually to burnout of employees. Here are some steps you can take to keep stress among subordinates at a reasonable level.

Identify the stressors

Stressors are factors and situations that induce stress in employees. According to The Muse, first of all you must identify these stressors, describe them, analyse them and learn how they emerge and who they can affect.

Determine who is most at risk of stress

With each stressor you must identify employees who are most at risk of being affected by it. Remember that stressors need not come from just the work environment but may also originate in the personal lives of employees or in an imbalance between personal and work life.

Offer suggestions for improvement

How might you eliminate individual stressors? How to prevent them occurring or lower their impact? There are many possible solutions. You could delegate work to a different team at peak periods, or adjust current procedures and change the way you distribute tasks within the team, or you may decide that your team will simply not deal with certain problems at all.

Consult with employees

When looking for solutions and identifying stressors, do not lock yourself in your manager's office. Discuss the issue with your employees in an interactive manner and try to find the best possible solutions together, as a team.

Implementation and long-term analysis

Your task does not end by just implementing the changes; you should check the status in the long run so you always know whether the solutions are working and how the situation with stress in your team is developing.

 

-mm-

    Jak bojovat se stresem u svých podřízených

    Stres je velkým nepřítelem efektivního pracovního prostředí a úspěšného fungování týmu. I když stres může být v určité míře i produktivní a pozitivní, příliš velká míra stresu vede k únavě, k vyšší chybovosti, k neshodám v rámci týmu a nakonec i k vyhoření jednotlivých pracovníků. Zde jsou kroky, které můžete učinit, abyste stres u svých podřízených drželi na rozumné míře.

    Zjistěte, co stres způsobuje

    Stresory jsou faktory a situace, které u vašich podřízených působí jako spouštěče stresu. Podle The Muse je ze všeho nejdříve nutné tyto stresory identifikovat, popsat, analyzovat a zjistit, za jakých okolností vznikají a na koho všeho můžou působit.

    Určete, kdo je v největším ohrožení stresem

    U každého stresoru určete, kteří jednotliví členové vašeho týmu jsou jím ohroženi. Nezapomeňte na to, že stresory nemusí pocházet jenom z čistě pracovního prostředí, ale mohou mít svůj původ i například v osobním životě nebo v nedostatečné rovnováze mezi osobním a pracovním životem.

    Přijďte s návrhy na zlepšení

    Jak můžete jednotlivé stresory eliminovat? Jak můžete zabránit jejich vzniku nebo snížit jejich dopad? Možných řešení je celá spousta. Můžete ve vytížených chvílích delegovat práci na jiný tým, můžete upravit stávající postupy a jinak rozvrhnout distribuci úkolů v rámci týmu, nebo se rozhodnout, že dané problémy nebudete vy jako tým řešit vůbec.

    Konzulujte i s podřízenými

    Při hledání řešení a při identifikaci stresorů se samozřejmě nezavírejte do své manažerské kanceláře. Interaktivně toto téma proberte se svými podřízenými a pokuste se ta nejlepší řešení najít dohromady, jako tým.

    Realizace a dlouhodobá analýza

    Zavedením změn samozřejmě váš úkol nekončí. Musíte totiž stav dlouhodobě kontrolovat tak, abyste věděli, jestli vámi implementovaná opatření fungují, a abyste měli průběžný přehled o tom, jak se situace okolo stresu u vás v týmu vyvíjí.

     

    -mm-

    Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
    Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse