-mm-
Všichni asi víme, že motivovanost a angažovanost mají zásadní vliv na naši produktivitu a efektivitu. Když nás něco nebaví a když si o tom, co děláme, myslíme, že je to zbytečnost, na výsledku se to určitě v negativním slova smyslu projeví. Bohužel, v reálném životě často musíme dělat věci, se kterými ne úplně souzníme. Manažeři o tom ví své. Ti často musejí implementovat změny a zavádět pravidla, které přicházejí od vyššího managementu, aniž by s nimi byli stoprocentně ztotožněni. Existuje ale způsob, jak si na všem, co děláme, najít něco pozitivního.
Tyto tipy byly uveřejněny v článku na webu Leadership Now.
Když musíte dělat něco, co vám není úplně blízké, ale přesto chcete odvést dobrou práci, nesmíte o tom, co děláte, mluvit negativně. To neplatí jenom o komunikaci směrem ven, tedy když se bavíte se svými podřízenými, kolegy nebo známými. Platí to i o vaši vnitřní, intrapersonální komunikaci. Nesmíte na daný úkol vnitřně nadávat. Nesmíte si připomínat, proč vám tato práce připadá zbytečná, a musíte se vyvarovat negativního náhledu na danou záležitost. Když si totiž něco opakujeme a o něčem přemýšlíme, v daném názoru se většinou utvrzujeme. Pokud tedy chcete svůj náhled na práci, kterou děláte, změnit, musíte se nejdříve zbavit svého vlastního negativního vnímání daného úkolu. Nebo jej alespoň nevyjadřovat.
Každý úkol skýtá něco, co vás baví. Někdy se jedná o vyloženou drobnost. Někdy je těžké tuto věc najít. Ale na každém projektu nebo úkolu se něco najde. Zkuste tuto svoji oblíbenou část úkolu najít, definovat si ji a také se na ní zaměřit. Pokud je to možné, věnujte se této vaší oblíbené části úkolu více než těm neoblíbeným.
Gamifikace, tedy přidání herních prvků, funguje často u nepopulárních nebo nudných úkolů jako kouzlo. Lidé jsou od přírody soutěživí a cokoliv souvisí s nějakým překonáváním, ať už ostatních nebo sebe sama, je baví. Pokud například máte nějaký produkt celé dny balit do krabic, můžete se zkusit každou hodinu překonávat. Můžete vyzkoušet různé postupy balení a porovnávat, který z nich je nejefektivnější. Můžete soutěžit se svými kolegy. Všechny tyto soutěživé prvky vám úkol zpříjemní. Implementujte tedy do toho, co děláte, prvky hry. A případně, pokud se jedná o týmový úkol, použijte gamifikaci i na organizaci práce vašich podřízených.
-mm-