-mm-
Kdo se nevzdělává, tomu dříve či později ujede vlak. To platí na individuální i týmové úrovni. Jako manažer byste se měli vždycky snažit motivovat své podřízené k tomu, aby se neustále vzdělávali, aby byli zvídaví a aby se posouvali. Jak se však taková věc dělá v praxi?
Tyto tipy uveřejnil web Entrepreneur.com.
Je to jednoduché. Ať se budete snažit svým podřízeným vysvětlovat přínosy vzdělávání sebevíc, pokud vy sami se vzdělávat nebudete, těžko to můžete čekat od nich. Jako první krok je tedy nutné začít u sebe a jít ohledně vzdělávání ostatním příkladem.
Z hlediska vzdělávání a motivace není nic horšího, než učit se něco, o čem víte, že nikdy nevyužijete. Jeden ze základních poznatků ohledně motivace ke vzdělávání tak je, že nabízená školení a kurzy by se měly vždy týkat reálné praxe dotyčných pracovníků.
Každý pracovník ve vašem týmu by měl mít sestavený vlastní plán rozvoje a vzdělávání. Takový, který je mu ušitý na míru a reflektuje jak jeho osobní potřeby a preference, tak i priority a požadavky firmy.
V neposlední řadě je nutné motivovat pracovníky ke vzdělávání tím, že budete vzdělávání oceňovat. Vzdělání, certifikace nebo absolvování určitých kurzů může být třeba navázáno na zvýšení platu nebo na možnost kariérního růstu. Stejně tak nepodceňujte sílu veřejné pochvaly někoho, kdo třeba absolvoval nějaké složité školení.
-mm-