Personal brand: in other words, the aura around your persona or whatever people think of when they hear your name. No manager can do without a strong personal brand and, even if it takes time and effort to build, it is a worthwhile investment, especially if you are an aspiring manager or want to further your career. Here are five tips on how to build a personal brand that will be strong in the long term.
Simplicity
According to Entrepreneur.com, your personal brand should above all be clear, simple and easy to understand. It should revolve around one or two strong personal traits that make you stand out and distinguish you from others in a positive way.
A strong story
No effective personal brand is possible without a strong story. You too will surely find such an interesting story about yourself because each one of us can be defined by many stories. You just need to identify the right one and present it in a way that pinpoints the essential thoughts and values of your personal brand.
Manifesting your personal brand in your everyday activities
Your personal brand cannot just remain a mere theory. You have to prove and show your personal brand in your everyday activities and interactions with people around you.
Self-confidence
Once you have clearly defined your brand and know how you want to present it, you will still need sufficient confidence to ensure it succeeds. Promote your personal brand with uncompromising zeal and show that you yourself truly believe in it.
Supporting people around you
In order for the people around you to become ambassadors of your personal brand, you must also offer them something in return. This is why you need to support the people around you, help them and promote also their own personal brands. Only then will you be able sufficiently to promote yours.
-mm-
5 tipů, jak si vytvořit silnou osobní značku
Osobní značka. Tedy jakási aura okolo vaší osoby. Nebo to, co si lidé jako první představí, když slyší vaše jméno. Žádný manažer se neobjede bez silné osobní značky a i když její vybudování vyžaduje určité úsilí i čas, rozhodně se tato investice vyplatí, a to především v situaci, kdy aspirujete na vedoucí funkci nebo na další kariérní posun. Zde je pět tipů, jak si vybudovat dlouhodobě silnou osobní značku.
Jednoduchost
Podle Entrepreneur.com by vaše osobní značka měla být především jasná, srozumitelná, jednoduchá a rychle pochopitelná. Měla by se točit okolo jedné vaší silné vlastnosti (nebo několika málo vlastností), ve které vynikáte a která vás v pozitivním slova smyslu odlišuje od ostatních lidí.
Silný příběh
Žádná efektivní osobní značka se neobjede bez silného příběhu. I ve vašem případě určitě dovedete nějaký podobný příběh najít, protože každý z nás nějaký příběh za sebou má. Jde jen o to ho správně detekovat, vybrat a prezentovat tak, aby podporoval a vystihoval základní myšlenky a hodnoty vaší osobní značky.
Promítnutí vaší osobní značky do vašich každodenních činností
Vaše osobní značka nesmí zůstávat pouze v rovině teorií. Vaši osobní značku je nutné dokazovat a v praxi ukazovat při vašich každodenních činnostech a při interakci s lidmi kolem vás.
Sebevědomí
Když svoji značku dostatečně definujete a víte, jak ji chcete prezentovat, k jejímu úspěchu budete potřebovat ještě dostatečné sebevědomí. Prosazujte svoji osobní značku s nekompromisním zanícením a ukažte, že sami v sebe skutečně věříte.
Podpora lidí kolem sebe
Aby se lidé ve vašem okolí stali ambasadory vaší osobní značky, musíte jim i vy něco nabídnout jako protislužbu. Proto je nutné, abyste lidi kolem sebe podporovali, abyste jim pomáhali a naopak propagovali jejich vlastní osobní značky. Teprve tehdy budete moci dostatečně efektivně prosazovat i tu svojí.
-mm-