Finally overcome procrastination thanks to these three tips

Konečně překonejte prokrastinaci pomocí těchto tří tipů

Probably all of us know what it is to be so overwhelmed with work that we do not want to do anything, and in the end we prefer to spend time doing literally anything else. Then, at the end of the day, we realise we have not done as much work as we planned. This approach is especially problematic in a team manager who should serve as a role model. Here are three tips on how to overcome procrastination and reach higher productivity.

Achieve expertise in what you are doing

Among the reasons why we tend to procrastinate, according to Forbes,  is the fact that humans by nature dislike things outside their comfort zone (such as a difficult task), so they procrastinate with entertainment and simpler tasks that do fall within their comfort zone. This problem may be solved by expanding your expertise in the long run in fields where you currently do not feel totally comfortable.

Reward yourself for a job well done

If you know there are multiple unpleasant and difficult tasks ahead which you would rather not do, and therefore they pose a high risk of procrastination, prepare a system whereby you reward yourself for fulfilling these tasks. Write down a plan and, after each completed task, have a 15-minute break during which you listen to your favourite music or simply do whatever you like.

Practise deep work

Deep work, mindfulness, single-tasking, flow: all these terms are connected. They are derived from the idea that in order for a person really to work effectively, they must eliminate all external distractions and focus fully on the task facing them. Learn deep working, and practise focusing on one task at a time. For instance, block off 45 minutes during which you will do nothing apart from the given task. Turn off your phone, mute all music and noises around you, and eliminate anything that could disturb you.



-mm-

    Konečně překonejte prokrastinaci pomocí těchto tří tipů

    Asi to všichni známe. Občas jsme tak zahlceni prací, že se nám do ničeho nechce, a ve výsledku se věnujeme čemukoliv jinému a ve výsledku, na konci pracovního dne, zjistíme, že jsme ani zdaleka neudělali tolik práce, kolik jsme plánovali. Tento přístup je ale obzvlášť problematický, když jste manažer týmu, co má jít ostatním příkladem. Zde jsou tři tipy, jak překonat prokrastinaci a dosáhnout větší produktivity.

    Dosáhněte větší expertizy v tom, co děláte

    Mezi důvody, proč se uchylujeme k prokrastinaci, je podle Forbesu mimo jiné fakt, že člověku je od přírody nepříjemné věnovat se něčemu, co je mimo jeho komfortní zónu (tedy například složitému pracovnímu úkolu), a tak se uchyluje k zábavě a jednodušším úkolům, které do jeho komfortní zóny spadají. Tento problém můžete překonat tím, že se budete dlouhodobě věnovat rozšiřování své expertizy v těch oblastech vaší pracovní agendy, ve kterých se momentálně necítíte úplně „doma“.

    Odměňujte se za dobře odvedenou práci

    Pokud víte, že vás čeká daný den několik nepopulárních a složitých úkolů, kterým byste se raději vyhnuli a u kterých tedy hrozí riziko prokrastinace, připravte si systém, kterým se odměníte za to, že jednotlivé úkoly splníte. Sepište si například plán a po každém splněném úkolu si naordinujte 15-minutovou pauzu, během které si poslechnete svoji oblíbenou hudbu nebo budete dělat zkrátka něco, co vás baví.

    Trénujte hlubokou práci

    Hluboká práce, mindfulness, single-tasking, stav flow – všechny tyto pojmy spolu souvisejí a vycházejí z myšlenky, že aby člověk dovedl skutečně efektivně pracovat, musí eliminovat ruchy z okolí a plně se soustředit právě jenom na úkol, který před ním stojí. Naučte se hlubokou práci a trénujte koncentraci na jeden úkol. Vytyčte si vždy třeba 45 minut, během kterých nebudete dělat vůbec nic jiného, než daný úkol – vypněte si telefon, vypněte veškerou hudbu a zvuky kolem sebe a eliminujte vše, co by vás mohlo rozptylovat.



    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com