At any given moment, there are numerous challenges being shared on the Internet. They concern working out, losing weight, exercising, healthy living, or some completely unimportant nonsense. So why not try a challenge for managers for once? Here is a 30-day challenge with tips on how to become a better manager in one month.
Find a mentor
The first item in the challenge is finding a mentor. Find someone who impresses you with their management skills and who can always give you good advice. Arrange regular meetings with them; just half an hour once a fortnight will do. You'll find that having someone to talk to and turn to for advice on management issues will in itself improve your management skills.
Learn at least one new thing about each of your subordinates
Another item in the challenge set by Business Insider is to find out at least one new, interesting thing about each of your subordinates during those 30 days. This will force you to get to know them even better and engage in conversation with each of them on a non-work related topic.
Create a six-month and annual vision for your team
Most teams lack a specific vision or plan. Yet it is the manager's job to create that vision and communicate it to their subordinates. Therefore, you should develop a six-month and one-year vision for your team.
Spend 10% of your time learning new things
Even managers have to educate themselves. They need to be interested in new trends, push themselves and learn, not only to acquire new skills but also to set an example for their subordinates in terms of continuous learning. So over the next 30 days, dedicate 10% of your time to your own learning and development.
Delegate some of your responsibilities to subordinates
In order to save yourself time, increase the efficiency of your team and allow your subordinates the opportunity to develop, you should delegate some of your competences to them. This step will be another item in your challenge for the next 30 days.
-mm-
30-denní výzva pro manažery: Jak se stát lepším lídrem během jednoho měsíce
Internetem v jakýkoliv okamžik proudí celé řady výzev. Týkají se posilování, hubnutí, cvičení, zdravého životního stylu – anebo nějakých naprosto nedůležitých hloupostí. Proč si tedy jednou nezkusit dát výzvu pro manažery? Zde je 30-denní výzva i s tipy, jak se stát během jednoho měsíce lepším manažerem.
Najděte si mentora
Prvním bodem výzvy je najít si mentora. Najděte si někoho, kdo vám imponuje svými manažerskými dovednostmi a kdo vám vždy dovede dobře poradit. A domluvte si s ním pravidelná setkání, stačí třeba na půl hodiny za dva týdny. Uvidíte, že když si budete mít s kým popovídat a ke komu si jít pro radu ohledně manažerských záležitostí, už to samo o sobě zlepší vaše manažerské dovednosti.
Zjistěte alespoň jednu novou věc o každém ze svých podřízených
Dalším bodem výzvy, kterou připravil web Business Insider, je zjistit během oněch třiceti dní alespoň jednu novou, zajímavou věc o každém ze svých podřízených. To vás donutí se s nimi ještě důkladněji poznat a mít s každým z nich konverzaci na nepracovní téma.
Vytvořte půlroční a roční vizi pro svůj tým
Většině týmů chybí nějaká konkrétní vize nebo plán. A přitom je úkolem manažera tuto vizi vytvořit a seznámit s ní své podřízené. Vypracujte tedy pro svůj tým vize na půlrok a rok dopředu.
Věnujte 10% času učením se novým věcem
I manažeři se musí vzdělávat. Musí se zajímat o nové trendy, posouvat se a učit se. Nejen, aby získali nové dovednosti, ale také proto, aby šli v otázce neustálého vzdělávání příkladem svým podřízeným. Během následujících 30 dní proto věnujte 10% svého času svému vlastnímu vzdělávání a rozvoji.
Část svých kompetencí delegujte na své podřízené
Abyste ušetřili sami sobě čas, zvýšili efektivitu týmu a navíc dali podřízeným možnost se rozvíjet, měli byste část svých kompetencí předat svým podřízeným. Tento krok bude představovat další z bodů ve vaší výzvě na následujících 30 dní.
-mm-