-mm-
Time management je pro mnohé vytížené manažery velkým oříškem. Jelikož mají spoustu povinností a během pracovního dne často vyvstanou nečekané záležitosti, které musí řešit, spousta z nich si nemá šanci svůj pracovní den efektivně naplánovat. Ale nezoufejte. Zde je několik tipů, jak si lépe zorganizovat svůj čas, i přestože jste ve své roli manažera extrémně vytížení.
Tyto tipy přinesla webová stránka BBC.com.
V prvé řadě je nutné projít si, jaké aktivity máte naplánované aktuálně a co vám zabírá nejvíce času. Efektivního time managementu nedosáhnete tím, že budete k vašim stávajícím plánům přidávat nové aktivity, ale tím, že si projdete ty stávající a zeptáte se sami sebe – skutečně je nutné se všem těmto aktivitám věnovat? Musíte být u všeho? A nemůžete část aktivit na někoho delegovat?
Mnoho vytížených lidí má ten problém, že během dne musí reagovat na spoustu událostí, podnětů a žádostí. Vaším úkolem je počet těchto událostí, které vyžadují vaší okamžitou reakci, během dne snížit. Využijte automatizaci nebo delegujte část rozhodovacích pravomocí na své kolegy či podřízené.
Nepokoušejte se o multi-tasking. Předem si na jednu činnost vyhraďte vždy konkrétní časový úsek v rámci vašeho pracovního dne a snažte se pokud možno soustředit vždy jen na jeden úkol v danou chvíli.
K určité volnosti při plánování vlastního času je nutné mít takříkajíc volné ruce. To ale není možné, pokud musíte být u každého rozhodnutí a u každé porady. Snažte se delegovat více svých úkolů i odpovědnosti na podřízené a uvolnit si tak ruce pro vlastní aktivity a strategické plánování.
-mm-