Four innovative tips on preparing an original and surprising presentation

4 neotřelé tipy, jak připravit originální a překvapivou prezentaci

Are you preparing to give a speech in front of your team? Are you presenting the results of your department to company management? Or are you about to speak at a conference or social event? One of the proven ways to engage an audience and ensure what you say will stick in their minds is to surprise them, thus making the speech original and distinguishing it from similar speeches that the audience have already heard dozens of times before. Here are four tips on how to make your presentation surprising and original.

Change the topic unexpectedly

According to Zen Business, one way to surprise an audience is with an unexpected change of topic. Start with an idea that will set up the audience's expectations, then suddenly switch to a completely different topic, which is the one you will actually deal with in your presentation.

Use multiple styles

Another way to arouse an audience from lethargy and make them interested is mixing numerous presentation styles during your speech. You might, for instance, start off in a very formal manner, then at a certain point switch to an informal or humorous style.

Present some shocking fact

A surprising fact, or one which is well known but you view it from a quite different perspective: these are two proven ways to surprise an audience. However, this surprise must be cleverly incorporated into your presentation: it cannot be just a shocking fact per se, but rather an argument or point that will help you get your main idea across.

Engage the audience

Engaging the audience is a difficult yet effective way to make a presentation original. But first you must think this step through and prepare it; you cannot drag the audience into interaction by force. Nor should you rely too heavily on a certain type of expected reaction to come from the audience: your presentation might lose its flow if this reaction does not materialise, or you might even commit a faux-pas.

 

-mm-

    4 neotřelé tipy, jak připravit originální a překvapivou prezentaci

    Chystáte se na projev před vaším týmem? Budete prezentovat výsledky vašeho oddělení managementu? Nebo vás čeká vystoupení na konferenci nebo nějaké společenské akci? Jedním ze zaručených receptů, jak vaše publikum zaujmout a jak docílit toho, aby posluchači na váš projev vzpomínali v dobrém, je připravit jim v rámci prezentaci nějaké překvapení a učinit tak váš projev originálním a odlišit jej od podobných projevů, kterých diváci slyšeli už desítky. Zde jsou 4 tipy, jak vaši prezentaci udělat překvapivou a originální.

    Nečekaně změňte téma

    Podle Zen Business je jednou z možností, jak publikum překvapit, nečekaně změnit téma. Začněte například jedním tématem, kterým nastavíte publiku očekávání, a pak nečekaně přejděte na zcela jiné téma, kterému se ve skutečnosti budete v prezentaci věnovat.

    Použijte různé styly

    Další možností, jak probudit publikum z určité letargie a vzbudit v nich pozornost, je namixovat vícero prezentačních stylů ve vašem projevu. Můžete například začít velice formálně a následně v určité chvíli přejít do neformálního nebo humorného stylu.

    Prezentujte nějaký šokující fakt

    Překvapivá skutečnost nebo známá skutečnost, na kterou se ale podíváte zcela originální optikou. To jsou dvě zaručené cesty, jak publikum překvapit. Zároveň ale musí být toto překvapení nějak umně zakomponováno do vaší prezentace. Nesmí se jednat pouze o šokující fakt, ale o argument nebo bod, který vám pomůže předat základní myšlenku vašeho projevu.

    Zapojte publikum

    Zapojení publika je obtížnou, ale účinnou cestou, jak vaši prezentaci ozvláštnit. Musíte ale tuto metodu nejprve dobře promyslet a připravit. Nesmíte ale diváky do interakce tlačit násilím nebo příliš spoléhat na určitý předpokládaný druh reakce ze strany publika – když k této reakci totiž nedojde, mohlo by dojít k narušení plynulosti prezentace nebo dokonce k faux-pas.

     

    -mm-

     

    Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How