Don't be too modest

Přílišná skromnost se nevyplácí

As the saying goes, self-praise stinks. Being unable to highlight our own achievements and thus being overtaken by less capable people is, however, not good either. A personal brand can be build without without bragging or even lying. An interesting article on this topic has been recently published on Fastcompany.com. The following three typical misconceptions about self-promotion were summarized.

1. Doing a good job means having a good reputation

Working hard and achieving good results is not enough. Do not assume that your bosses and colleagues will notice your success themselves. If you do not want other people to be rewarded or promoted instead of you, start to promote your results actively.

2. Your boss will spread your good reputation

When your boss helps you, it's great. However, do not rely only on him - he might not be your boss forever. When he leaves, your reputation should not leave with him. Nobody else but you make your own luck.

3. Promoting your own successes is bad

Most people do not like promoting themselves. Excessive modesty may,  however, be harmful. Try to contribute to the discussions at work with interesting ideas so that your colleagues could see that you have an opinion. Talk to your boss about what you are working on and what you want to achieve.

-kk-

    Přílišná skromnost se nevyplácí

    Říká se, že samochvála smrdí. Pokud však někdo neumí upozornit na své pracovní úspěchy a je kvůli tomu předháněn méně schopnými lidmi, také to není dobře. Osobní značka se dá budovat bez toho, aniž byste se vychloubali nebo dokonce lhali. Zajímavý článek na toto téma nedávno zveřejnil server Fastcompany.com. Shrnul v něm tři typické mylné představy o sebepropagaci.

    1. Dobrá práce znamená dobrou pověst

    Tvrdě pracovat a mít dobré výsledky samo o sobě nestačí. Nepředpokládejte, že si toho vaši šéfové a kolegové všimnou sami. Pokud nechcete, aby místo vás odměnili nebo povýšili někoho jiného, začněte své výsledky aktivně ukazovat.

    2. Vaši dobrou pověst bude šířit váš šéf

    Když vám váš šéf bude pomáhat, je to jedině dobře. Nespoléhejte však pouze na něj – věčně vaším šéfem být nemusí. Až odejde, neměla by s ním odejít ani vaše pověst. Rozhodně zde platí, že každý je svého štěstí strůjcem.

    3. Propagace vlastních úspěchů je špatná

    Většina lidí nerada dělá reklamu sama sobě, přílišná skromnost však může být na škodu. Snažte se přispívat zajímavými myšlenkami ke společné diskusi, aby vaši spolupracovníci viděli, že máte nějaký názor. Mluvte se svým šéfem o tom, na čem pracujete a čeho chcete dosáhnout.

    -kk-

    Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company