Pouhé pojmenování oblastí, v nichž by se se vaši podřízení měli zlepšit, může udělat hodně. Žádný manažer by proto neměl opomíjet zpětnou vazbu a měl by se ji naučit předávat tak, aby to nepodrývalo jeho autoritu a vedlo ke skutečnému zlepšování jeho podřízených. The QuickBase Blog proto upozornil na desatero nejčastějších chyb při poskytování zpětné vazby. Zkuste si poctivě říci, kolik z nich se dopouštíte v praxi.
-
Poskytujte více negativní než pozitivní zpětné vazby.
-
Vyhýbáte se poskytování zpětné vazby, až do chvíle, kdy vás určitý neřešený problém začne skutečně frustrovat. Pak reagujete nepřiměřeně a podnikáte vůči svým lidem osobní útoky.
-
Tolik se snažíte být ohleduplní, že ve výsledku vůbec neřeknete to, co jste chtěli říci.
-
Nedržíte se základních pravidel slušnosti. Na své podřízené křičíte a ponižujete je.
-
Nejste dostatečně konkrétní. Mluvíte pouze obecně, neuvádíte příklady.
-
Neposkytujete zpětnou vazbu okamžitě a pravidelně, ale pouze při zvláštních příležitostech.
-
Čekáte se zpětnou vazbou na hodnocení výkonnosti, které probíhá zpravidla jen jednou ročně.
-
Nevysvětlujete zaměstnanců, jaké důsledky bude to mít, když nevyřeší problémy, na které je upozorňujete.
-
Kritizujete bez širšího kontextu. Pokud zaměstnanec odvedl celkově výbornou práci a vaše kritika se týká jen jednoho z menších aspektů jeho úkolu, měl by to vědět.
-
Neposkytujete žádnou zpětnou vazbu.
-kk-