Nedávno jsme si představili Kanaďana Chrise Baileyho, který věnoval rok svého života snaze stát se co nejproduktivnějším. Dozvěděli jsme se, jaké obecné závěry o produktivitě získal díky sérii různých experimentů v rámci svého projektu A Year of Productivity. Dnes vám přinášíme další tipy pro efektivnější řízení času, které dokáže realizovat každý. „Zavedení každého z těchto opatření do vašeho života nezabere více než jednu minutu, přinese však neuvěřitelné výsledky,“ shrnul Chris Bailey.
1. Odmítněte tři věci
Začněte tím, že odmítnete tři věci týdně, které vás připravují o čas, energii a motivaci. Příkladem mohou být zbytečné sliby, že něco uděláte za ostatní.
2. Vypněte upozorňování na příchozí e-maily
Na naprostou většinu e-mailů není třeba reagovat okamžitě, jen vás to zbytečně připravuje o pozornost. Vypněte proto upozorňování na počítači i telefonu. A navíc zkuste omezit počet časových úseků, kdy kontrolujete e-mail v rámci jednoho dne.
3. Udělejte si seznam věcí, na které čekáte
Pomůže vám to neztratit přehled a zároveň se nebudete muset stresovat, že na něco zapomenete.
4. Dodržujte pravidlo dvou minut
Pokud můžete něco udělat ve dvou minutách (například reagovat na e-mail), udělejte to hned, jinak si to naplánujte na později.
5. Stanovte si tři výsledky, kterých chcete dnes dosáhnout
Nejde o úkoly, které musíte udělat, ale skutečné výsledky vaší práce.
6. Používejte techniku Pomodoro
Tato technika spočívá v intenzivním soustředění na určitý úkol v časových blocích o délce 25 minut, mezi nimiž jsou 3-4minutové přestávky. Po každé čtvrté 25minutovce pak následuje přestávka 15-20 minut.
7. Zjistěte, co vám dodává energii
Vyberte si jednu aktivitu, která vám spolehlivě dodá energii a motivaci a přidejte ji do svého denního seznamu úkolů. Může to být cvičení, oběd s kolegy apod.
8. Udělejte si více přestávek
Přestávky vám pomohou uklidnit se a nabrat energii, přijít na nové myšlenky. I jednominutová přestávka může posílit vaši produktivitu.
9. Měřte čas, který trávíte na počítači
Stáhnete si aplikaci, jako je například RescueTime, která vám jednoduše ukáže, jak dlouho a na čem pracujete na počítači. Každý týden vám pošle zprávu o tom, jak jste byli produktivní.
10. Určete si konkrétní kroky, jak udělat něco, co dlouho odkládáte
Vyberte si jednu věc a zaměřte se na nejbližší možný krok, jak ji dotáhnout do konce. Jakmile budete mít jasnější představu, půjde vám to lépe.
-kk-