Většina lidí si uvědomuje, že jedním z klíčů k úspěšné kariéře jsou dobré vztahy s nadřízenými. Přesto často říkáme a děláme věci, které v našich nadřízených vzbuzují dojem, že jsme nezralí a neschopní. Pracovní portál Monster.com proto upozornil na desatero vět, které bychom před nadřízenými neměli nikdy vypustit z úst – bez ohledu na to, jak si myslíme, že jsou naše vztahy přátelské.
„To není moje chyba.“
I když jste skutečně chybu neudělali, nestěžujte si jako malé dítě. Přijměte odpovědnost a navrhněte řešení.
„To nemám v popisu práce.“
Pokud vás nadřízený o něco požádá, nevymlouvejte se bez rozmyšlení, že to není vaše práce. Dejte si dobrý pozor, abyste nepůsobili tak, že vám chybí respekt a smysl pro týmovou práci.
„Zřejmě došlo k chybě v komunikaci.“
Váš nadřízený preferuje určitý způsob komunikace, který byste měli znát a dodržovat.
„Mám kocovinu.“
Vašeho nadřízeného nezajímá, kolik toho vypijete po večerech. Chcete vidět, že svou práci berete vážně.
„Nesnáším svého kolegu.“
Nadřízení nechtějí řešit spory mezi svými lidmi. Rádi by viděli, že jste schopno respektu a profesionálního chování.
„Nemůžu pracovat, protože jsem nemocný.“
Pokud je tato věta pravdivá, nadřízený ji bude respektovat. Nemělo by se však stát, že si vzápětí přečte na Facebooku, co skutečně děláte o nemocenské.
„Říkám toho tolik, kolik si myslím, že chcete slyšet.“
Pokud jste se nadřízeného nezeptali, kdy a v jakém objemu s ním máte komunikovat, jak to můžete vědět? Pravděpodobně mu toho říkáte příliš mnoho nebo naopak příliš málo.
„Musím dělat stále více s méně zdroji.“
Opravdu si myslíte, že se to týká jen vás? Nadřízení dnes mají složitější úkoly, než se zabývat vašimi nářky.
„Potřebuji více peněz.“
Vaši nadřízení nejsou povinni platit vaše účty. Pokud si opravdu myslíte, že si za svou práci zasloužíte více peněz, přineste konkrétní důkazy a diskutujte o tom se svým šéfem, neprezentujte to jako jednostranný požadavek.
„Když něco neuděláte, tak odejdu.“
Nevyhrožujte odchodem, pokud skutečně nejste připraveni odejít.
-kk-