Jste odborník, nebo exhibicionista?

Ilustrační snímek

Ať už působíte v jakémkoli oboru, dnešní digitální svět vám dává jedinečnou možnost prezentovat se před zákazníky jako odborník. Pravidelné zveřejňování příspěvků na sociálních sítích či odborných webech vám může hodně pomoci, ale také uškodit.

Pokud totiž budete zveřejňovat pouze zprávy o tom, co se vám podařilo a zaplavovat internet čistě propagačními sděleními, nebudete vypadat jako odborník, ale spíše jako sebestředný narcis. V zajímavém článku na serveru Forbes.com o tom píše psycholožka Amy Morinová. Radí vyzkoušet následující kroky, jak si získat větší důvěru a působit důvěryhodněji.

1. Nemluvte jen o sobě

Vytvořit si osobní značku v online světě není jednoduché. Možná si říkáte, že když už se vám podařilo získat hodně čtenářů a fanoušků, přeci jim nebudete vyprávět o někom jiném než o sobě. To je ale chyba. Chcete-li se prezentovat více jako odborník, pište i o jiných zajímavých a úspěšných lidech a jejich myšlenkách.

2. Poděkujte druhým

Jistě nejste tím kým jste jen díky vlastní píli. Dělte se se svými čtenáři o to, s kým jste spolupracovali či kdo vás inspiroval. Můžete například upozornit na nové knihy nebo zajímavé akce, za nimiž stojí jiní odborníci. Když poděkujete někomu, kdo vám pomohl k úspěchu, budete působit mnohem důvěryhodněji, než když se budete jen vychvalovat.

3. Neskrývejte chyby

Přiznání chyby není apriorním přiznáním nedostatečné odbornosti, je tomu zcela naopak. Tím, že přiznáte chybu, ukážete, že se umíte poučit a chcete pomoci i ostatním, aby nedělali zbytečné chyby. Zkuste napsat článek o tom, jakých chyb jste se dopouštěli ve svých začátcích.

4. Zdůrazněte důležitost neúspěchu

Vaši čtenáři by měli vidět, že jste na cestě za úspěchem zažili různé problémy, a získali tím důležité zkušenosti. Ukažte, že jste zažili opakovaný neúspěch a dokázali jej překonat. Čtenáři ocení vaši snahu a vytrvalost.

5. Publikujte hodnotný obsah

Když budete neustále propagovat sami sebe jako toho nejlepšího odborníka, je to jako kdybyste si stoupli doprostřed náměstí a křičeli kolem: „Já jsem skvělý!“ Lidem to nic neřekne a budou si myslet, že jste exhibicionista nebo zoufalý blázen. Vaše marketingové úsilí je třeba vyvážit s nabídkou něčeho hodnotného. Pište o tom, jak by se lidé měli chovat, nikoli o tom, že si mají koupit váš produkt.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com